Lotte+Sander+%28Event+Creators%29%3A+%27De+waarde+van+live+events+wordt+alleen+maar+groter%27
Nieuws

Lotte Sander (Event Creators): 'De waarde van live events wordt alleen maar groter'

LIVE COMMUNICATIE EVENTMARKETING - EventBranche.nl ondersteunt de online trainingen van Effectivents. Daar kwamen wij ook in contact met Lotte Sander, campagne manager bij Event Creators, een bureau uit Weerselo. Zij deelt nu zelf haar kennis: 'Flexibel blijven. Lef durven tonen waar kan en reëel blijven waar nodig – een stukje Twentse nuchterheid hoort daarbij.'

Lotte Sander

Campagne Manager

Event Creators

 

Wat is voor jou de kracht van evenementen?
 

'De kracht van live communiceren is en blijft de sterkste manier van overbrengen, daar ben ik van overtuigd. Een evenement gaat veel verder dan leuk samenkomen. Het is een manier om doelen te bereiken – om gedragsverandering te creëren. Als je dat in de juiste mix zet op een campagnematige manier, dan kun je aantoonbare resultaten bereiken voor organisaties. En dat is echt heel gaaf om te doen!'

 

Welke rol speelden events binnen jouw organisatie?
 

'Live events organiseren en daarmee mensen bij elkaar brengen, is onze core business. Met het ene deel van ons bedrijf bedienen we de zakelijke markt in Nederland, waarbij we evenementen voor bedrijven organiseren op campagne matige wijze.Met een ander deel van onze organisatie, Gartenträume, zijn we organisator van gemiddeld 15 grote publieksevenementen per jaar in Duitsland, in de tuinbranche.'

 

 

Hoe hebben jullie de afgelopen maanden overbrugd?
 

'Flexibel blijven. Lef durven tonen waar kan en reëel blijven waar nodig – een stukje Twentse nuchterheid hoort daarbij.

Maar bovenal: een positieve houding blijven houden. Met elkaar kansen blijven zien, focus op wat wel kan. Rally’s & drive throughs kunnen op aangepaste wijze en die organiseren we dus ook. Dat was met de kerst afgelopen jaar een piek, maar ook in januari hebben ze plaatsgevonden en in april, als de zon schijnt en het dak open kan, gaan we dat op verantwoorde wijze weer organiseren. We houden ons ook veel bezig met online events & programma’s voor onze klanten en hebben daar ondertussen ook mooie ervaringen in opgedaan. Ja, live heeft echt onze voorkeur, maar dat wil niet zeggen dat we alleen maar live doen! En doordat wij op campagne matige wijze werken bij Event Creators en niet alleen die live events organiseren, werken we momenteel aan een aantal hele mooie campagnes voor klanten.

Daarnaast pakken we nu de dingen aan die ons toekomstgericht verder brengen en daar durven we met elkaar in te investeren en aan te werken. Denk aan systemen slimmer inrichten en klaarmaken voor de toekomst, (persoonlijke) ontwikkeltrajecten inzetten en uitvoeren met collega’s, etc.'

 

'Iets anders wat opvalt is dat Corona blootlegt wat net niet helemaal lekker loopt. Dat komt aan de oppervlakte. Dat is niet altijd leuk, maar je hebt nu wel de mogelijkheid om dat aan te pakken. En daar zijn we volop mee bezig. Daar samen stappen in maken om het voor de toekomst een stuk beter te maken, dat is wat we elke dag doen. Ergens merk ik ook dat we met zijn alleen een proces doorgaan waar veel verschillende emoties aan verbonden zijn. En dat werkt verbindend, het brengt mensen op die manier ook een stukje dichter bij elkaar.'

 

Hoe zie je de toekomst mbt zakelijke events?
 

'Ik geloof dat de waarde van live events alleen maar groter wordt. De frequentie wellicht minder, maar als we dan live bijeenkomen dan mag het ook gebeuren en dan mag dat ook een bepaalde waarde vertegenwoordigen.  En dat is terecht, want als je ziet hoeveel meer impact en daadwerkelijke gedragsverandering je kunt creëren als dat live component in jouw campagne zit,  dat is ongelooflijk. We kunnen het vaak voelen, maar in onze branche wordt er nog te weinig gemeten. Voor die campagnematige aanpak hebben we met Event Creators onze eigen tool ontwikkeld, genaamd Ontrack. Dit is succesvol en de aantoonbare resultaten zijn er, echt!'

 

'In onze hele branche zouden we met elkaar die meerwaarde van live communicatie moeten laten zien. Die is er, dat weten we. De waardering ontbreekt helaas nog, dus een mooie uitdaging om dat met elkaar te laten zien.'

© 2021 Eventbranche.nl is een uitgave van Proef Media bv.