Live+Legends+draait+in+Azi%C3%AB+al+weer+op+volle+toeren
Persberichten

Live Legends draait in Azië al weer op volle toeren

Dat beleving en experience zich overal sterker en krachtiger manifesteert is een feit. Dat ze in de Chinese clubscène weten hoe je dat doet en wie je daar voor nodig hebt, ook...Terwijl in Nederland de eerste test evenementen plaatsvinden, draait de Chinese club scene op volle toeren. Experience Design Studio Live Legends ‘opende’ onlangs de deuren van alweer de vierde club en ging daarmee 'Back to Live' op het Aziatische continent.

Club OT Cities Gui in miljoenenstad Nanning tilt de Chinese clubcultuur en dance scene naar een hoger niveau. En dat past goed bij de ambitie en drijfveren van Live Legends als het gaat om experience design: een blijvende herinnering achterlaten bij de bezoeker van een live event. En ja dat betekent even ontsnappen aan de dagelijkse realiteit, het werk even laten voor wat het is. Maar het is veel meer dan dat. Een avond in OT Cities Gui vertelt een verhaal dat een echte connectie maakt. Een visueel show spektakel brengt oude en nieuwe werelden bij elkaar.

Bij het ontwikkelen van het show concept en het gehele club design en interieur werd Daan Oomen, Creative Director van Live Legends, geïnspireerd door het culturele erfgoed van de regio. De architectuur van de groene stad Nanning en de mensen, muziek en natuur van de Zhuang Tribe, de grootste officiële etnische minderheid in China.

“Ons doel is om de bijzondere en mooie cultuur van de Zhuang Tribe naar het publiek te brengen door traditionele culturele elementen te vermengen met moderne technologie. Op die manier verbinden we de geschiedenis van de provincie Guangxi met de millennials en generatie Z uit de regio. We willen de Chinese clubcultuur naar een nieuw niveau tillen door de bezoekers te verbazen, verrassen en hen kennis te laten maken met storytelling in een 360 graden totaalbeleving’’.

 

Back to Live
Natuurlijk volgt Live Legends nauwlettend wat er gebeurt in de wereld. Of het nu gaat om de Nederlandse festivalzomer of het wereldwijde toneel van live entertainment. Om weer ‘back to live’ te gaan, zijn heel wat hordes genomen. Visums onder de strengste voorwaarden, quarantine hotels en 24-uurs begeleiding van het technische team ter plaatse. Maar de magie van live is terug en dat is wat telt. Na de opening volgde een ware clubtour door China samen met de NOA Group, opdrachtgever en eigenaar van het merk One Third. Dat betekent dat ook de bezoekers van de clubs in Beijing, Hangzhou en Kunming zich kunnen blijven verwonderen tijdens hun avond uit. En wie weet openen er nog meer deuren op het Aziatische continent.

Over One Third: ‘The best 1/3 of your life’
De ideale dag zou moeten bestaan uit 8 uur werk of studie, 8 uur rust en slaap, 8 uur vrije tijd. Het 1/3 deel dat je besteedt aan vrije tijd, vul je natuurlijk in met aansprekend entertainment. Dat sluit dan weer goed aan op de behoefte van Chinese jongeren om meer van het leven te genieten.

Voor elke One Third club creëert Live Legends het totaalconcept en heeft het de leiding over het gehele creatieve proces. Van showproductie, interieurontwerp, licht, video en laser tot motion design. Ook is er verantwoording over de uitvoering en aansturing ter plaatse. Tijdens de avond worden er speciale momenten gecreëerd vanuit voorgeprogrammeerde shows, die bestaan uit muziek, licht en dans. Ook trainde Live Legends de lokale teams om de shows te bedienen en het systeem te onderhouden, zodat het in topconditie blijft wanneer internationale DJ crews te gast zijn.

Daan Oomen: ‘’Bij de start van een nieuwe club krijgen wij letterlijk en figuurlijk de sleutels van de nieuw te openen venue en gaan als het ware op een leeg canvas beginnen aan het ontwerp concept. Vanaf dat moment gaan we aan de slag met het ontwikkelen van het gehele club design, de show concepten en de guest experience. Als de gasten dan voor de eerste keer verwonderd naar het ontwerp en onze shows kijken, en zichtbaar geëmotioneerd zijn, dan voel je in alles de magie van ons werk’’.

© 2021 Eventbranche.nl is een uitgave van Proef Media bv.