Live Brand Politics: Hoe Ben & Jerry's een statement maakt voor LHBTI-community
Regelmatig pakken merken belangrijk nieuws of recente onderwerpen aan om een statement te maken d.m.v. een krachtig live moment. Zo ook de ophef rondom homohaat en discriminatie, zoals de veelbesproken Nashville verklaring van deze week. IJsmerk Ben & Jerry's stak hier enkele maanden geleden een stokje voor in Warschau met The Unbreakable Rainbow.
Met de Nashville verklaring die deze week de krantenkoppen domineert, ontstaan steeds meer tegenhangers zoals de Zeeland-verklaring en de online #Liefdesverklaring. Gemeentes, bedrijven en organisaties hangen deze week de regenboogvlag uit en zelfs merken spelen erop in. Zo maakte Ben & Jerry's een aantal maanden geleden een letterlijk statement door middel van een live moment in Polen. De regenboog op het plein in Warschau, dat symbool staat voor homorechten, werd maar liefst 7 keer gesloopt, verbrand en weer opnieuw opgebouwd; tot er werd besloten deze niet meer terug te plaatsen. IJsmerk Ben & Jerry's kwam met een oplossing en bouwde met waterdamp en licht een onbreekbare regenboog. Eén van de betere voorbeelden van de nieuwste trend: Live Brand Politics.
case study: The Unbreakable Rainbow from CORD Warsaw on Vimeo.