Lisa+van+der+Heijden+%28Heineken%29+over+Vrienden+van+Amstel%3A+%27Binnen+een+maand+werd+de+livestream+show+ontwikkeld%27
Nieuws

Lisa van der Heijden (Heineken) over Vrienden van Amstel: 'Binnen een maand werd de livestream show ontwikkeld'

Lisa van der Heijden, Senior Advisor Brand PR & Media HEINEKEN Nederland en nauw betrokken bij de organisatie van Vrienden van Amstel LIVE! Stream #VVALS, probeert het daags na het Amstel evenement te duiden: 1,7 miljoen kijkers. 113 keer Ahoy vol. 1 op de 10 Nederlanders deed mee. 'De positiviteit die wij terugkregen van consumenten, met video's dansend in de woonkamer of zelfs geëmotioneerde mensen die eindelijk het gevoel hadden dat er weer connectie in het land was.'

EventBranche.nl keek met verbazing mee naar het ongekende succes van Vrienden van Amstel LIVE! Stream #VVALS. In alle timelines op alle social media kanalen zag je foto's en video's van mini evenementen in huiskamers door heel Nederland en zelfs daarbuiten. 1,7 miljoen geschatte kijkers en deelnemers, waarvan 750.000 geregistreerde online bezoekers. De redactie trok meteen bij Lisa van der Heijden, Senior Advisor Brand PR & Media HEINEKEN Nederland, aan de bel:

Wat waren de doorslaggevende afwegingen om een online editie te doen?

'De maand januari staat voor ons maar zeker ook voor veel artiesten en Nederlanders in het teken van VVAL. De artiesten kwamen zelf ook met de vraag: 'We gaan toch wel wat doen'. En dat gevoel hadden we bij Amstel ook. Binnen een maand tijd werd de livestream en een volledig nieuwe show ontwikkeld.'

33x Ahoy vol qua online deelnemers, maar de echte merkbeleving is niet mogelijk. Of toch?

'Uiteindelijk maar liefst 113x Ahoy. Ons doel was om iedereen een mooie avond te bezorgen in Nederland, zeker in deze tijd. We hebben met onze uitzending meer mensen dan ooit bereikt op 1 moment. Dat is geweldig. De positiviteit die wij terugkregen van consumenten, met video's dansend in de woonkamer of zelfs geëmotioneerde mensen die eindelijk het gevoel hadden dat er weer connectie in het land was. Thuis in de woonkamer, maar samen in de grootste online kroeg. Dat was het doel wat we voor ogen hadden en ik denk dat we daarin goed geslaagd zijn.'

Met het succes van de online editie, wat verwacht je van de komende jaren: live, online, hybride of een mix van dat alles?

'Sowieso gaan we natuurlijk live door, de shows voor 2022 staan al gepland. Er gaat niets boven een avond in Ahoy zelf, met livemuziek, gezelligheid en een lekker biertje. Of en hoe we verder gaan met online gaan we nu bekijken.'


Lees ook:

Het wonder van Amstel: 10...

Het wonder van Amstel: 10 procent van alle Nederlanders op brand event...

18-01-2021BRAND EVENT CORONA - De Vrienden van Amstel LIVE behoorde al jaren tot de meest populaire 'brand events' van Nederland. Jaarlijks togen duizenden vrienden richting Rotterdam Ahoy voor een muziekspektakel. Door corona... Lees verder »

 

© 2021 Eventbranche.nl is een uitgave van Proef Media bv.