Krimpend+eventbudget+niet+in+lijn+met+groei+marketingbudget
Nieuws

Krimpend eventbudget niet in lijn met groei marketingbudget

IPA BELLWETHER ONDERZOEK - Daar is het onderzoek der onderzoeken weer: het IPA Bellwether onderzoek naar marketingbudgetten. Uitgevoerd en onderzocht in Engeland, dus dat moeten we in acht nemen, toch geeft een aardig beeld van de verwachting van marketingbudgetten. En voor het eerst sinds 1,5 jaar is er een groei te zien van de totale marketingbudgetten (6%), maar de budgetten voor eventmarketing worden nog altijd naar beneden bijgesteld (-24%).

Bij de afname van eventbudget geven de onderzoekers van het IPA Bellwether onderzoek een heldere reden: in Q2 van 2021 waren er nog vele maatregelen en restricties van kracht die grote evenementen onmogelijk maakten. Daarbij moet gezegd: voor corona waren de eventbudgetten een continue stijgende factor in het onderzoek. Daarnaast was de procentuele budgetbijstelling in Q1 van 2021 nog ruim -40 procent.

Het totaal overzicht qua marketingbudgetten voor Q2 2021 ziet er als volgt uit:

© 2021 Eventbranche.nl is een uitgave van Proef Media bv.