KLM+kiest+voor+Rotterdam+Ahoy+als+preferred+locatie+en+wordt+travelpartner
Nieuws

KLM kiest voor Rotterdam Ahoy als preferred locatie en wordt travelpartner

KLM ROTTERDAM AHOY - KLM en Rotterdam Ahoy zijn een innig partnerschap aangegaan. Daarbij is KLM de nieuwe travelpartner van de Rotterdamse evenementenlocatie en is Ahoy de nieuwe business partner van de luchtvaartmaatschappij. Zo is Ahoy voor KLM nu preferred eventlocatie en krijgt KLM op beurzen, congressen en events ruimte om zichzelf te presenteren.

Is het partnerschap tussen KLM en Ahoy een trend? Een ontwikkeling? De samenwerking die hier ontstaat lijkt in ieder geval voordelen voor beide partijen op te leveren.

Foto van links naar rechts: Nathalie Du Bruin, Bas Gerressen, Jolanda Jansen, David Vinke

Als business partner zal Rotterdam Ahoy deelnemen aan het Global Meetings & Events programma van KLM. Het biedt voordelen aan organisatoren van beurzen en congressen en met name de internationale bezoeker kan profiteren van speciale voorwaarden en kortingen. Andersom maakt KLM gebruik van de diensten van Ahoy; als official travelpartner zullen zij ruimte krijgen tijdens beurzen, congressen en gepresenteerd worden richting relaties van de evenementenaccommodatie. Tevens sluit KLM zich aan bij de business club, Ahoy Exclusive, een lidmaatschap dat de vliegmaatschappij als relatiemarketingtool kan inzetten.

Ahoy locatie voor KLM events
Als business partners zal de samenwerking zich de komende jaren gaan verdiepen en uitbreiden. Zo zal Rotterdam Ahoy fungeren als preferred evenementenlocatie voor KLM en zijn de verscheidenheid aan events en de mogelijkheden voor zakelijke bijeenkomsten interessant voor frequent fly-klanten.

Jolanda Jansen, Algemeen Directeur Rotterdam Ahoy: ”We zijn ontzettend blij met de samenwerking met een prachtige organisatie als KLM, toch wel Neerlands trots te noemen. Nu we eindelijk weer kunnen reizen en we met ons nieuwe Rotterdam Ahoy Convention Centre en onze muziekzalen steeds meer internationale focus hebben, zien we de meerwaarde van een official travelpartner meer dan ooit.”

Bas Gerressen, Directeur KLM Nederland: "We kijken uit naar de samenwerking met een mooie Nederlandse partij als Ahoy die ons ongetwijfeld nieuwe kansen gaat bieden in de Rotterdamse en zakelijke markt. Met ons sterke netwerk en Global Meetings & Events programma verwachten wij een sterke bijdrage te kunnen leveren aan de ambitie van Ahoy om meer internationale congressen te faciliteren."

Duurzaamheid
Voor beide partijen staat duurzaamheid hoog in het vaandel en is dus een belangrijk onderdeel binnen de overeenkomst. Ahoy zal voor alle zakelijke reizen deelnemen aan het duurzaamheidsprogramma van KLM en beide partijen gaan gezamenlijk optrekken in het verder verduurzamen en communiceren daarover. 

KLM als event-merk
Dat KLM weet wat de waarde en impact kan zijn van goede live communicatie en experience marketing, bewees het wereldmerk in 2019 met haar KLM 100 Experience. In oktober 2019 ontwikkelde XSAGA samen met het KLM100 team de KLM100 Experience: een indrukwekkende reis van, voor, maar vooral door alle generaties KLM’ers. Drie generaties op reis door het verleden, heden en toekomst van KLM.

 

© 2021 Eventbranche.nl is een uitgave van Proef Media bv.