Klantendag+Compass+Group+Nederland+als+kick%2Doff+van+campagne
Nieuws

Klantendag Compass Group Nederland als kick-off van campagne

Compass Group Nederland onderdeel van Compass Group PLC – een wereldwijd marktleider in food en support services, organiseerde aan de hand van D&B Eventmarketing een klantevent als aftrap van een klantencampagne. Het event liet klanten van Compass Group Nederland de breedte en diversiteit van de dienstverlening beleven. Naast de kick-off van een campagne was het ook letterlijk de contentmotor voor de klantgerichte strategie.

110 klanten van Compass Group Nederland beleefden tijdens het klantevent de diensten en services van de vier verschillende labels. Naast 3 topsprekers waren er 8 workshops om dat alles op de klantendag zelf te ondergaan. Daarmee was het event de kick-off van een campagne waar via verschillende kanalen de breedte van de dienstverelening van Compass Group Nederland centraal staat. Een strategische inzet van een live moment, aan de hand van de eventmarketing experts van D&B Eventmarketing.

Het klantevent begon met een driegangen lunch, waarbij de toekomst van facility en food op zowel macro, micro als nano niveau centraal stond. Elke gang was daarbij afgestemd op thema van 1 van de 3 sprekers. Zo nam verpakkingsexpert Ariane van Macius in de wereld en de toekomst van F&B verpakkingen, hield SmartLife Academy oprichter Carlijn Hermes een pleidooi voor meer vitaliteit op de werkvloer en gingen Jacqueline van Beek (operationeel directeur Compass Group Nederland), Colour Kitchen mede-operichter Arne Flantua en directeur transitie Annemieke van Voornveld het gesprek aan over inclusiviteit. Het personeel van Colour Kitchen, mensen met een afstand tot de arbeidsmarkt, serveerde de lunchgerechten aan de ruim 100 gasten.

Het klantevent stond niet op zich, want de content die tijdens het evenement gegenereerd is, is ook de basis van een zes maanden durende campagne. Daarmee was het event de kick-off van de klantencampagne om bestaande klanten en prospects op een inspirerende en relevante wijze kennis te laten maken met het totaalaanbod van Compass Group Nederland. Waar het evenement van de bezoekers zelf een 8,5 als waarderingscijfer kreeg, is het klantevent dus tevens de contentmotor voor een half jaar durende leadgeneratie campagne.
 


 

Veel meer over relatiemarketing en events?

In onderstaand online magazine kruipt de redactie van EventBranche.nl en EvenementOrganiseren.nl aan tafel met het bureau dat zich binnen Nederland positioneert als hét relatiemarketingbureau van ons land: D&B Eventmarketing. Die positionering claimen ze zelf door hun kennis, inzichten en tips te delen, maar wordt versterkt door de vele awards die D&B de afgelopen jaren ontving voor hun relatie events. 

Onderstaand online magazine is een heus bewaarexemplaar vol met de juiste stappen, tips, do's en don'ts en natuurlijk een aantal voorbeeld-cases. Delen van kennis is het nieuwe goud, dus dank D&B Eventmarketing.

Leer en raak geïnspireerd, click op de cover en wordt ook een relatiemarketingexpert:

 

LET OP: nog meer verdieping? Meld je dan aan voor de Masterclass Event als Contentgenerator:

Jij wilt toch ook het maximale uit het event halen? Waarom zou je dan enkel je boodschap tijdens het evenement vertellen? Er wordt veel content gecreëerd en gedeeld tijdens je evenement, content dat je ook vóór en ná je event kunt inzetten om de boodschap kracht bij te zetten en je doelgroep betrokken te raken én houden. Wij geloven dat de eventboodschap pas echt beklijft als je je communicatie campagnematig aanpakt. Een communicatietraject waarbij je alle betrokken partijen van begin tot eind meeneemt, met je event als piekmoment. Om te enthousiasmeren, maar ook om iedereen na het evenement enthousiast te houden. Aan de hand van het D&B Impactmodel nemen wij je mee in de drie verschillende fases die wij hiervoor hanteren. Met do’s & dont’s en diverse cases als boeiende praktijk voorbeelden. 

Aanmelden? Klik op onderstaande banner:

 

Praktische info

Waar?
In ons Eventhuis te Hilversum, van Hengellaan 25. 

Voor wie?
Eventmanagers, marketing- en communicatiemanagers en HR-managers die meer uit hun event willen halen en werkzaam zijn bij middelgrote tot grote bedrijven.   

Door wie?
Deze Masterclass wordt gegeven door Communicatie & Brand Manager Lidwine Jocker en Campagne Manager Maarten Overbeek.

Welke datum?
Donderdag 6 oktober 2022. (Deze masterclass stond eerst op 27 september, het is verplaatst)

Hoe laat?
Van 10.00 - 12.30 uur (inclusief lunch).

Capaciteit?
Per Masterclass zijn 15 plekken beschikbaar.

Kosten?
De Masterclass is gratis, maar heeft wel een voorwaarde. We weten allemaal dat niets zo vervelend is als no show. Heb je je aangemeld en kun je niet komen? Bij een late afzegging of no show brengen wij het ticket á € 100,- (exclusief BTW) in rekening. Dit bedrag doneren we aan één van onze goede doelen.

© 2021 Eventbranche.nl is een uitgave van Proef Media bv.