Invitado viert 12,5 jarig bestaan: 'Laat je niet beperken door de software'
Dat is de boodschap van Lodewijk Bovy en Michiel Droog, oprichters van Invitado; experts op het gebied van eventregistratie. 12,5 jaar geleden maakten zij van hun hobby hun werk, en inmiddels hebben ze vele klanten als ambassadeurs. EventBranche Magazine ontmoet beide ondernemers tijdens de Offshore Energy Beurs in de RAI Amsterdam waarvoor Invitado de gehele customer journey, van registratie tot visitor app, bepaalde.
Deze maand vieren ze hun 12,5 jarig bestaan. Bovy neemt ons mee terug in de tijd: ‘In de tweede klas van de middelbare school kwam mijn vader met een dvd-brander thuis, ik ging daar cd’tjes mee branden en Michiel ging ze verkopen. Daarna begonnen we met het bouwen van websites, dat is alweer 20 jaar geleden.’ De eerste stappen binnen de evenementenbranche zetten ze samen met D&B Eventmarketing, een bureau waar ze tot op de dag van vandaag voor werken. ‘We zagen meteen dat elk event uniek is, ook al organiseer je meerdere jaren achtereen hetzelfde event. Dat hebben wij centraal gesteld bij de ontwikkeling van onze producten. Je komt niet weg met een standaard tool’, geeft Droog aan.
Hij vervolgt: ‘We bieden geen standaard softwarepakket of standaard tool aan, dat is het grootste onderscheid ten opzichte van andere registratiepartijen.’ Het woord maatwerk gebruiken zij evenmin, dat is bij hun de standaard, leggen ze uit. Bovy vult aan: ‘Als je een hal huurt is die in eerste instantie ook helemaal kaal, die wil je helemaal naar wens kunnen inrichten. Met ons product is dit net zo. We richten dit ‘kader’ in naar jouw wens, daardoor krijg je automatisch ‘maatwerk’.’
De registratie van 12.000 bezoekers
De samenwerking met Navingo, de partij die de Offshore Energy Beurs organiseert, begon jaren geleden met de bezoekersregistratie en de orderverwerking. Elk jaar zijn er tools bij gemaakt. De jarenlange samenwerking breidt zich continu uit en wordt daardoor alsmaar beter. ‘Met Navingo hebben we de gehele customer journey bepaald en wisselen we in de registratie en de sales-funnel nu 2 keer per jaar van doelgroep. De website is steeds anders, de registratie voor bezoekers is nu open en over een paar weken zetten we de 2019 versie al klaar’, aldus Droog. Als aanvulling op hun dienstenpakket hebben ze een visitor app ontwikkeld. Bovy legt uit: ‘Voor de ontwikkeling van deze app hebben we de lat hoog gelegd, een vrij eenvoudige app kan met HTML5-techniek gemaakt worden, maar wij zijn voor een native app gegaan. Dat navigeert beter en werkt lekkerder. De totstandkoming is alleen een stuk heftiger. We willen de beste producten maken, daardoor duren ontwikkelingen soms wat langer.’ De app bleek de perfecte toevoeging voor de Offshore Energy Beurs, vertelt Philip Mulder van Navingo, klant van Invitado: ‘We zijn samen zo groot gegroeid, het is stap voor stap uitgegroeid tot het uitgebreide pakket dat het nu is, een heel plezierige samenwerking.’
Ambassadeurs
Veel bedrijven willen alsmaar verbeteren maar daardoor wordt het niet leuker, stellen de mannen van Invitado. Als je tegen medewerkers zegt dat het beter moet, dan heeft dat iets negatiefs. Alsof het nooit goed genoeg is. ‘Het is hartstikke goed, het kan wellicht nog beter maar we proberen altijd te kijken hoe het nou ook nog leuker kan, ook voor onszelf. Als je jezelf op die manier uitdaagt, wordt het uiteindelijk beter, is onze filosofie. Als wij plezier hebben in wat we doen en wat we maken, en werken voor opdrachtgevers die bij ons passen, dan resulteert dat in enthousiaste klanten. En ben je enthousiast, dan ga je dat doorvertellen. Wij prijzen onszelf dan ook gelukkig met een trouw legertje aan enthousiaste ambassadeurs.’