Interpolis+campagne+%27Mis+niks%27+komt+keihard+binnen
Nieuws

Interpolis campagne 'Mis niks' komt keihard binnen

Hoe dring je door tot jongeren? Veel ouders zullen je schaapachtig aankijken bij deze vraag. Interpolis lukt het met de nieuwe campagne 'Mis niks'. Op overtuigende wijze laat deze video zien dat mobieltjes en verkeer niet samengaan. Over de kracht van communicatie gesproken.

Onderstaande video (beslist kijken!) maakt indruk. De combinatie van beelden en muziek hebben een duidelijke boodschap. Het is een onroerend verhaal met keiharde impact. Eerder besteedden we op EventBranche.nl uitgebreid aandacht aan een net zo impactvolle campagne van het het Franse verkeersbureau met de titel 'Vies Brisées'. Deze campagne van The Oval Office heeft hetzelfde onderwerp en dezelfde impact als de Nederlandse campagne van Interpolis.

Hoe vlieg je de boodschap 'Gebruik geen mobiele telefoon in het verkeer' aan? Dat is een lastige vraag. Het opgeheven vingertje is al snel betuttelend en zal het doel niet bereiken. Hoe bereik je impact? De makers van deze campagne (Wefilm Concepts) zijn er in geslaagd iets heel lelijks, iets verschrikkelijks op een warme, maar o zo indringende en impactvolle manier over te brengen. De muziek van singer/songwriter Danique speelt hierbij een cruciale rol. 

We zien een scholiere  op de fiets, druk append op haar telefoon. Hierdoor ontgaat haar de aandenderende vrachtwagen. Nadat het beeld op zwart gaat, zien we de jongedame terug terwijl de toekomst aan haar voorbij trekt. Ontroerende, waardevolle momenten die elke jongere zou moeten meemaken zien we voorbij komen. In het eindshot zien we het levenloze lichaam liggen naast een verbrijzelde telefoon. De boodschap: "Laat je telefoon je toekomst niet stelen. Mis niks!".

© 2021 Eventbranche.nl is een uitgave van Proef Media bv.