Hoopvol+onderzoek%3A+eventmarketing+budget+groeit+als+enige
Nieuws

Hoopvol onderzoek: eventmarketing budget groeit als enige

Het Engelse IPA Bellwether onderzoek, dat per kwartaal de bijstellingen van de diverse marketingbudgetten in kaart brengt, komt met een zeer duidelijke conclusie: in Q3 van 2022 werd alleen het eventmarketingbudget naar boven bijgesteld. Alle overige marketingbudgetten deden een klein stapje terug. In de breedte groeide het totale marketingbudget met 'slechts 2,1 procent'.

Van de zeven marketingbudgetten waar IPA Bellwether per kwartaal de cijfers van in kaart brengt, was er in Q3 alleen een stijging zichtbaar bij de eventmarketing-budgetten. De onderzoekers verklaring de stijging door de aanhoudende 'honger' naar het ontmoeten van mensen. Daarbij moet wel vermeld worden dat de groei uit Q3, met 4,5 procent in het niet valt met de stijging van Q2, toen het eventbudget met 22,2 procent toenam.

Onderzoek naar marketingbudget Q3 - 2022

  • Totaal marketingbudget: +2,1 procent
  • Eventmarketing: +4,5 procent
  • Direct marketing: -0,6 procent
  • Main Media advertising: -3,1 procent
  • Markt onderzoek: -4,1 procent
  • PR: -4,8 procent
  • Sales promotie: -7,5 procent
  • Overig: -10,5 procent

 

Lees ook over eerder eventmarketing budget onderzoek in 2022

>> Eventmarketing Q2 / 2022: eventmarketing budget sterkste groeier

>> Eventmarketing Q1 / 2022: eventmarketing budgetten schieten omhoog

© 2021 Eventbranche.nl is een uitgave van Proef Media bv.