Hoe+werkt+NetworkTables+voor+The+Next+Event%3F%C2%A0
Nieuws

Hoe werkt NetworkTables voor The Next Event? 

Iedereen die naar een evenement gaat heeft meestal een duidelijk doel voor ogen van wat hij / zij wil bereiken. Deelnemers aan elk evenement willen in contact komen met anderen en zinvolle gesprekken voeren met interessante potentiële klanten of experts. Dat is precies de insteek van het kennisevent The Next Event. In de samenwerking met NetworkTables biedt dat evenement iedere bezoeker een persoonlijke programma.

Dit jaar wordt de backend van 'The Next Event' weer uitgevoerd op het NetworkTables platform, om ervoor te zorgen dat de juiste persoon, de juiste kennis, de juiste sessie, op het juiste moment kunt beleven, ontmoeten of tot je kunt nemen.

Waarom is het NetworkTables platform geschikt voor kennisevenementen zoals The Next Event?

  • Er gebeurt dit jaar veel op The Next Event. Te veel sessies en te veel mensen voor één persoon om alles te doen. Met dit platform krijg je één e-mail en kun je de sessie selecteren waarin je geïnteresseerd bent, en de mensen die je wilt ontmoeten. Dan wordt je hele agenda automatisch afgehandeld. 
  • Als je een gast bent, is het eerste wat je zult zien dat 3-4 weken voor de grote dag iedereen zijn e-mailuitnodiging krijgt. Van daaruit kun je met een magische link het platform betreden - direct inloggen zonder dat je nog een profiel hoeft aan te maken. 
  • Hier zie je de indeling en het schema voor alles wat er op de dag van het evenement gebeurt. Je klikt op wat je wilt bijwonen op basis van de onderwerpen die worden besproken. 
  • Met één klik ben je ingeschreven. Klaar om de dag zelf bij te wonen. 
  • Leun achterover, het moeilijke werk is gedaan, het algoritme maximaliseert de efficiëntie van je schema en stuurt je de dag ervoor een tijdschema van waar je moet zijn en hoe lang. Alles ligt op schema om de vaart erin te houden. 
     

Wat is het pluspunt voor de bezoeker, voor de exposanten, en wat is het pluspunt voor de organisator?

  • Bezoekers 

Voor degenen die naar het evenement komen hoeven ze geen moeite te doen om van tevoren iets te downloaden, gewoon een paar uit de e-mail weken van tevoren en alles is geregeld. Kies wat je het meest interessant lijkt. En als je elkaar ontmoet rond onderwerpen en je hebt meteen raakvlakken om het gesprek te beginnen. Als je misgrijpt kun je aan het eind altijd nog virtuele visitekaartjes uitwisselen.

  • Exposanten 

De exposanten kunnen al voor de beurs begint zien wie wat bijwoont. Je kunt van tevoren snel zien welke sessies het populairst zijn. Zie al je vergaderverzoeken in één lijst die je maar één keer hoeft te controleren, accepteer de bijeenkomsten waar je het meest aan hebt, en heb een complete structuur voor het evenement.

  • Organisatoren

Voor de gastheer wordt alles opgezet binnen timeslots die aan het begin zijn opgesteld, zodat mensen de kennissessie ingaan terwijl ze weten waarover ze willen praten. Organisatoren kunnen maanden van tevoren alles faciliteren voor de bezoekers en exposanten om hen het werk uit handen te nemen en hen meer tijd te geven om op een efficiëntere manier met elkaar in contact te komen. 

Zijn er ontwikkelingen gaande om de tool nog krachtiger te maken?

'The Next Event' en alle EventBranche-evenementen van dit jaar zijn gebouwd rond community-denken. Maar wat betekent dat eigenlijk? Het gaat om het zichtbaar maken van de jaarplanning met events (online en offline) en het geven van meer controle dan ooit aan de aanwezigen. Binnen de community onder de EventBranche-vlag kiezen zij hun eigen momenten en hun eigen toegevoegde waarde.

Het creëren van een communityplatform is meer dan de aanwezigen een kans geven om voor en na het evenement in te springen en bronnen te delen - het is een manier om evenementen echt always-on te maken met mogelijkheden om het hele jaar door met elkaar in contact te komen. Een nieuwe innovatie die de aanwezigen de controle geeft om hun eigen microsessies te creëren om mensen te ontmoeten rond hun doelen. Iets wat we ook erg leuk vinden is dat bijeenkomsten gebaseerd zijn op onderwerp-gebaseerde matchmaking. In plaats van te kiezen uit een lijst van mensen om te ontmoeten. Begin met het zien van het onderwerp van de bijeenkomst. Kies sessies op basis van het onderwerp dat besproken zal worden.

© 2023 Eventbranche.nl is een uitgave van Proef Media bv.