Hoe+live+en+digital+elkaar+versterken%3A+theaterproductie+zet+app+in+om+beleving+te+versterken
Cases

Hoe live en digital elkaar versterken: theaterproductie zet app in om beleving te versterken

LIVE FORWARD - Dat we lessen van de COVID-19 periode kunnen gebruiken om ons vak van live communicatie en experience marketing nog verder te versterken, is de uitdaging voor de komende maanden. Eindelijk optimaal gebruik maken van de online en digitale mogelijkheden om de live beleving te versterken. EventBranche.nl vond een inspirerend voorbeeld: een theaterproductie die een app inzet om zelfs het 'zesde' zintuig te prikkelen. Hoe een app voor extra beleving zorgt.

Theatervoorstelling Taste noemt zichzelf een 360 graden voorstelling. Het theaterstuk gaat op 9 oktober in première in de Amsterdome, de circulaire evenementenlocatie in Amsterdam. In de voorstelling neemt hoofdrolspeler Dragan Bakema het publiek mee in het verhaal van een driesterrenchef, die zijn smaak kwijtraakt en daardoor zijn wereld ineen ziet storten. Hij maakt daarbij gebruik van beelden, muziek, smaken, geuren en gezichtsbegoochelingen. De Close app, die onder meer werd ingezet tijdens alle Fieldlab evenementen, wordt door theatervoorstelling Taste ingezet voor directe communicatie met bezoekers voor en na het spektakel en dat gebeurt op geheel eigen wijze. 

Iedereen met een ticket voor het theaterspektakel krijgt met de Close app praktische informatie over de voorstelling, zoals toegangstickets, informatie over bereikbaarheid en de ingrediënten in de verschillende gerechten. Daarbovenop is de app een dynamisch onderdeel van de voorstelling. Naast exclusieve content, helpt Close de hoofdrolspeler de show naar een heel nieuw niveau te tillen. Guirec van Slingelandt, Producent van Taste Productions: “Met Taste willen we het  publiek verrassen met een spektakel dat ze nog niet eerder hebben meegemaakt. De beleving van de bezoeker staat centraal en dat sluit dan ook perfect aan op Close, een app waarbij we direct met bezoekers voor, tijdens en na onze voorstelling kunnen communiceren en entertainen. De samenwerking met Close voelt dan ook als een dynamisch onderdeel van onze hele show.”

Beleving, communicatie en crowdcontrol
Naast de beleving is het belangrijk om een veilige omgeving voor de gasten te kunnen garanderen. Eerder werd de Close app ingezet bij alle Fieldlab-evenementen om op het gebied van crowd control alles in goede banen te leiden. Voor alle voorstellingen van Taste heeft Close een koppeling met Ticketmatic en integratie met de CoronaCheck-app ingebouwd. Kiliaan Toorenaar, mede-oprichter van Close: “We zijn ontzettend blij dat er weer meer mogelijk is op het gebied van evenementen. Taste tilt met deze voorstelling de theaterbeleving naar een nieuw niveau en we zijn erg trots dat we met Close onze expertise mogen inzetten: all-round communicatie met de bezoekers.”

© 2021 Eventbranche.nl is een uitgave van Proef Media bv.