Hoe+je+van+een+display+op+straat+een+mini+evenement+maakt%3F
Nieuws

Hoe je van een display op straat een mini evenement maakt?

Je kent ze wel: displays op straat. Vaak met opvallende reclameposters, maar soms ingericht als een mini evenement vol interactie. De betrokkenheid bij een display in de winkelstraat wordt vele malen groter als er interactie is. Als je op kunt gaan in een beleving, een spel of iets dat verrast. EventBranche.nl verzamelde een paar voorbeelden ter inspiratie: allemaal displays, panels of kleine billboards waar een spel centraal staat.

Social Swipe: doneer met je creditcard

Een prachtig voorbeeld wat je met een dispay / billboard kunt doen, is de Duitse Social Swipe campagne. Op vliegvelden plaatste MISEREOR een display die zichzelf activeerde door een transactie van 2 euro te doen met je betaalkaart:

Pictionary winkelcentrum verrassing

Mattel, de speelgoed en spellengigant, moet zich bedacht hebben: al onze producten draaien om beleving. Dan kun je niet een display of een billboard plaatsen in in een winkelcentrum en hopen dat iemand speelgoed gaat kopen. Nee, dan moet het interactief, met een spel en live:

Interactief spel: win een koekje en goodie-bag

Manner, de bekende koekjes, bestaat 125 jaar en kwam met een divers jubileum campagnejaar. Een deel daarvan was de game die je kon spelen met een display op de straat. Balanceer 3 koekjesdozen en je kunt jouw prijs op halen bij de winkel op het station:

All time favorite: Samsung en de eye-tracker

Als er één campagne is die echt overal kwam bovendrijven en de wereld van displays in de openbare ruimte voorgoed veranderde, dan was het wel de All eyes on-campagne van Samsung.

 

Nutella interactive panel met complimentjes

Naast games en gamification werken complimentjes ook al-tijd! Dat was de basis voor een leuke activatie van Nutella die ook hun billboard op de straat tot leven wekte. 

© 2023 Eventbranche.nl is een uitgave van Proef Media bv.