Hoe+je+als+sponsor+jouw+doelgroep+pakt+met+extraperience
Nieuws

Hoe je als sponsor jouw doelgroep pakt met extraperience

Ja, daar is dat ene woord weer: extraperience. Het niet-bestaande woord dat van sponsoring een expierence maakt met toegevoegde waarde voor eventbezoekers, festivallers, consumenten, relaties of collega's. Extraperience krijgt die titel als een sponsor van een evenement voor extra beleving, extra experience, zorgt bij de bezoeker. We hebben drie aardige voorbeelden op een rij gezet.

Zo maar drie voorbeelden die wat ons betreft symbool staan voor extraperience:

Extraperience: Wagner Moto Cross Pizza Delivery

  • Merk: Wagner
  • Sponsor van: Zwarte Cross
  • Extraperience: Wagner zette naast de pizza-uitgiftepunten crossmotoren in die pizza bezorgden bij de campinggasten van het festival
  • Effect: 40.000 halve pizza's verkocht en: 'Uit een online enquête die door Wagner samen met de Zwarte Cross onder circa 900 festivalgangers na het event werd gehouden bleek dat 75% van de deelnemers aangaf dat Wagner Big Pizza zeer goed bij het festival past. De Big Pizza-koeriers op het campingterrein werden door 90% van de bezoekers met ‘nice’ en ‘awesome’ aangeduid. Ook is het imago van Wagner onder Zwarte Cross-bezoekers flink verbeterd', zegt marketing manager Henrik Jäger van Wagner.
     


Extraperience: Handvertising tijdens de marathon van Hamburg

  • Merk: ANTISEPTICA
  • Sponsor van: Marathon Hamburg
  • Extraperience: Deelnemers aan de marathon kregen een handschoen met een stempel, een stempelkussen en zetten zo bij iedere high five met het publiek een stempel op de binnenkant van de hand van een toeschouwer. ANTISEPTICA toonde daarmee aan hoe snel bacterien verspried worden en deelde samples uit.
  • Effect: Verdubbeling bezoekers website en zichtbare stijging in sales
     


Extraperience: Romario in de carnavalsoptocht

  • Merk: energiedirect.nl
  • Sponsor van: PSV / carnaval
  • Extraperience: Energiedirect.nl bracht als hoofdsponsor de meest geliefde speler van PSV naar Eindhoven om met alle fans caranval te vieren. Een sponsor die een icoon geeft...
  • Effect:

Mediawaarde:
energiedirect.nl in combinatie met Romario: €7.100.000 (+1180%) ROI = 40 
Social interacties: Engagement (likes, comments, shares, clicks) totaal: 1.191.367 (480%)

Merksympathie:
Sympathie voor energiedirect.nl onder PSV Fans/volgers:+25% (+5%)
Sympathie voor energiedirect.nl onder PSV stadionbezoekers: +29% (+9%)

Campagne herkenning:
Herkenning onder PSV-fans volgers: 80% (+34%)
Herkenning onder PSV-stadionbezoekers: 89% (+18%)

Reactie energiedirect.nl:
“Het is niet voorgekomen dat een merk zonder een, historisch gezien, directe verbinding met carnaval zich op een natuurlijke manier zo succesvol wist te verbinden aan dit volksfeest. Het gebruik van een influencer van wereldformaat is daarbij een gedurfde maar uitstekende keuze gebleken. Wij zijn heel trots dat dit uitdagende idee zoveel positieve resultaten en gevolgen heeft gehad voor het merk energiedirect.nl. Het heeft alle verwachtingen en gewenste resultaten overtroffen.” 

Veel meer over Extraperience? Lees ons online magazine: Stop Sponsoring. Welkom Extraperience:

© 2023 Eventbranche.nl is een uitgave van Proef Media bv.