Hoe een evenementenlocatie zorgt voor een veilig, prettig en ouderwets evenement
Het is de spagaat van de huidige tijd: enerzijds enorme drang naar events en ontmoeten, maar toch ook terughoudendheid bij bedrijven, merken en organisaties. Landal GreenParks met haar diverse locaties heeft een goed overzicht van de huidige stand van zaken en dus vroegen wij aan de specialisten van Landal Business Line: Hoe halen jullie als locatieverschaffer mensen over de streep? Wat hebben de parken van Landal GreenParks om een eventbezoek veilig, prettig en toch ‘ouderwets’ te laten voelen/beleven?
Koen Zijlstra, Manager Landal Business Line & 3rd party geeft antwoord:
“Het blijft lastig om mensen over de streep te halen in de golfbewegingen van de afgelopen 12 maanden. Op het moment dat het allemaal weer kan, blijft men toch nog enigszins terughoudend. Men wil heel graag weer losgaan, maar er is toch ook een grote groep die een afwachtende houding aanneemt. Overall zien we een groei van onze zakelijke overnachtingen van circa 26% t.o.v. 2020 waar het ‘verlies’ t.o.v. 2019 ruim 36% was. Door wat flexibeler om te gaan met onze standaard voorwaarden blijkt het hier en daar wat makkelijker te gaan.”
Leonie Smak, commercieel manager bij Landal Beach Resort Ooghduyne, vult aan:
“Wij proberen altijd te denken in mogelijkheden; kijken wat er wel mogelijk is binnen de op dat moment geldende Corona regels en de klant zo veel mogelijk op zijn gemak te laten voelen. Tijdens de COVID periode hebben we gemerkt dat er toch veel meer mogelijk is, dan je op het eerste gezicht zou denken.” Ook bij Landal Beach Resort Ooghduyne zijn ze sinds de Corona pandemie flexibel omgegaan met de voorwaarden. “Tijdens de COVID periode hebben wij klanten aangeboden om evenementen kosteloos te verplaatsen naar een andere datum.”
Hebben de parken van Landal GreenParks nog zaken vernieuwd voor de business markt? Of is er in jullie toekomstvisie nog iets veranderd of aangescherpt?
Leonie Smak, commercieel manager bij Landal Beach Resort Ooghduyne:
”Landal Beach Resort Ooghduyne speelt in op de huidige trends en vraag vanuit de markt en wij zijn altijd bezig met het ontwikkelen van nieuwe concepten. Onze evenementenlocatie wordt bijvoorbeeld in 2022 compleet verbouwd en voor het einde van dit jaar zullen al onze audiovisuele middelen vervangen worden door nieuwe apparatuur.
Ook op Resort Hof van Saksen zijn ze druk bezig met vernieuwingen in het Business Centre. Chantal Brons, Manager Sales op Resort Hof van Saksen zegt hierover:
“Wij zijn bezig met nieuw meubilair voor de vergaderzalen, omdat het gelukkig wel weer zo is dat de markt weer aan het aantrekken is.”
Over het algemeen zullen de Landal parken die zich profileren op de MICE markt vooral focussen op de natuur: “We leggen de nadruk nog meer op ‘ontdek wat groen kan doen’. Het buiten zijn en midden in de natuur je team building activiteiten doen”, aldus Koen Zijlstra, Manager Landal Business Line & 3rd party.
Hoe ziet een perfect evenement er uit bij Landal wanneer de COVID-19 maatregelen teruggedraaid zijn?
Chantal Brons, Manager Sales op Resort Hof van Saksen:
“Een event op doordeweekse dagen, waarbij we de ruimte krijgen om activiteiten, ontspanning en de culinaire mogelijkheden op het resort in het programma te verweven.”
Ook op Landal Beach Resort Ooghduyne merken ze dat de markt weer aantrekt en ze kijken uit naar de events die in de toekomst op het park gaan plaatsvinden. Leonie Smak, commercieel manager bij Landal Beach Resort Ooghduyne geeft aan:
“Ons ultieme doel is de klant altijd een unieke en geweldige ervaring bieden tijdens hun event op ons park; ervoor te zorgen dat ze 100% tevreden zijn. Wij vinden het leuk om de klant helemaal te ontzorgen en actief met ze mee te denken bij de planning van hun event.”
Fleur Ziane-van Daalen, Sales & Marketing bij Landal Business Line geeft tot slot aan:
“Het doel is uiteraard om ieder event zo goed mogelijk te organiseren en uit te laten voeren, van een vergadering voor 5 personen tot een event voor 1000 personen, maar voor ons is het echt een perfect evenement als de klant tevreden terugkijkt en wij als Landal Business Line van toegevoegde waarde zijn geweest naast de reeds bestaande leisure omzet op de parken.”