Het meest indrukwekkende event van Manon Diks: Maybelline
"Deze week in de rubriek het meest indrukwekkende event van.. het Maybelline evenement die afgelopen juli plaatsvond in Londen. Je zou allereerst denken, vooral als je het vergelijkt met het Vies Briséés evenement van vorige week, wat doet deze dan in het rijtje? En het is ook geen evenement wat gaat om persoonlijke impact of storytelling", opent Manon Diks de onderbouwing van haar bijzondere keuze.
Manon Diks, van EventBranche.nl en De LIVE Formule, kiest met de Maybelline activatie, voor een event dat er eigenlijk niet is:
"Ik persoonlijk vind het enorm indrukwekkend wanneer je duizenden mensen laat geloven dat iets echt is, er mensen massaal naar Londen gaan om de echte tram/metro te gaan bekijken of gebouw waar die inmense mascara aan hangt. Dat je een onwijs indrukwekkend evenement hebt neergezet, terwijl het er niet is..."
"Het ging al snel viraal op tiktok maar ook op Facebook en Instagram kon je niet meer onder de mega mascara van Maybelline uit. Je merkte dat het leefde en dat er zelfs in de supermarkt over gesproken werd. Het leert ons ook dat op de dag van vandaag we veel meer kunnen met het digitale onderdeel dan dat we eigenlijk weten. Misschien opent dit voor veel merken wel een nieuwe weg naar bereikbaarheid nationaal of zelfs global. Om zo je naamsbekendheid of merk te vergroten door zo’n stunt toe te passen, fantastisch idee."
Manon Diks over haar keuze voor het niet-bestaande event:
"Hij kwam in me op en vond het juist leuk om ook een andere kant van indrukwekkend live momenten en live impact te laten zien."
Mee doen?
In de nieuwe rubriek Het meest indrukwekkende event van..., laten we branchegenoten, marketeers en communicatieprofessionals aan het woord over hun meest indrukwekkende evenement. Eén voorwaarde: je mag het event niet zelf georganiseerd hebben. Stuur jouw event en onderbouwing in naar sjoerd@eventbranche.nl
-
Het meest indrukwekkende event van Sjoerd Weikamp: Vies Briséés
03-10-2023In de nieuwe rubriek Het meest indrukwekkende event van..., laten we branchegenoten, marketeers en communicatieprofessionals aan het woord over hun meest indrukwekkende evenement. Eén voorwaarde: je mag het event niet zelf georganiseerd hebben. In de eerste serie indrukwekkende events komt het team van EventBranche.nl...