Gouden Giraffe TV: uit nood geboren digitaal event Damen Yachting bleek gouden zet
Damen Yachting was al vele maanden bezig met de ontwikkeling van de Amels 80. De nieuwe indrukwekkende lijn superjachten moest gelanceerd worden, ondanks de beperkingen die corona toen nog tot gevolg had. En dus gingen de bureaus Obsession en Live Legends naar digitaal. Het digitale belevings-evenement legde geen windeieren: er werden binnen een jaar 3 jachten besteld. Gouden Giraffe TV nam een kijkje achter de productie.
Hans Klaver van Obsession: "In december kregen we de briefing, in maart moest het geproduceerd worden. ook nog eens tussen twee belangrijke bootshows in. Uit nood geboren moest het digitaal, maar dit wel de allerbeste keus geweest in een traditionele markt." In plaats van de luxe paviljoens op de bootshows, bleek de digitale lancering een geschenk om drie verschillende doelgroepen te bereiken.
"Bij Damen is het zo: als je er eentje verkoopt is het goed, bij twee verkochte yachten is het zeer goed, bij drie is het een waanzinnig succes. Dat lukte binnen een jaar! Het is een niche markt voor de happy few en dus heb je het over miljoenen bedragen voor de aanschaf. Ze blijven de bestaande bootshows doen, maar gebruik nu de content van dit digitale event om mensen naar de bootshows te trekken. Er is dus een nieuwe mix ontstaan."
8 meter schaalmodel
Ad de Haan van Live Legends was de partner van Obsession in het project voor Damen Yachting: "Toen corona kwam dachten wij: dan gaan we maar stoppen. Toen zijn we toch maar online verder gegaan en alles wat we leerden in die rare periode is in dit evenement naar voren gekomen. Het moest wel live voelen, want het schip was er niet, maar je moest het wel voelen. Dat schaalmodel van 8 meter, met mapping...dat was echt fantastisch om te doen."