Gouden Giraffe TV: Quality Time event van UNICEF leidt tot gedragsverandering
Unicef won met een prachtig, rakend concept en dito campagne aan de hand van hun bureau iqagency_ de Gouden Giraffe The Next Generation Award. Een prijs die toegekend wordt door een jury vol event talenten. UNICEF zette in op bewustwording over Positive Parenting. Met een slim traject waar live centraal stond, leidde dat zelfs tot gedragsverandering.
Danielle de Jong van UNICEF legt tijdens Gouden Giraffe TV uit hoe de kapstok Positive Parenting op de Antillen tot leven kwam met hun Quality Time eventconcept. "We zijn in eerste instantie op de bewustwording gaan zitten: benadrukken dat het belangrijks is om tijd met je kinderen te besteden en dat het niet ingewikkeld hoeft te zijn. Maar we wilden een langer traject dan zo maar een event neerzetten, daarom hebben we rolmodellen gezocht. Dat heeft goed gewerkt in de campagne."
Mariëlle Snethlage van <Q> iqagency_ het bureau dat UNICEF aan de hand nam: "We zijn samen gaan kijken hoe je daar een jaar lang bij stil kunt staan. De kracht van het traject was de betrokkenheid, van ouders en scholen tot de lokale ambassadeurs. Het is echt als een olievlek gaan lopen. Het zat in de kleine dingen: samen ontbijten, steentjes gooien in de zee."
Kijk hieronder naar het item over de UNICEF-case tijdens Gouden Giraffe TV in de AVEX Studio: