Gouden Giraffe Event Awards: dit zijn de 13 beste evenementen van Nederland
Maar liefst 13 evenementen vielen bij deze editie van de Gouden Giraffe Event Awards in de prijzen. De awards voor de beste business events van Nederland (live communicatie en experience marketing) werden vorig jaar ivm corona uitgesteld en dus waren er dit jaar prijzen voor evenementen uit zowel 2019 als 2020 en mocht de vakjury in de 6 categorieën awards uitreiken aan fysieke live events én online events.
Namens organisator EventBranche.nl zegt Robin van Leeuwen: ‘De Gouden Giraffe Event Awards hebben dit jaar een branche waar de klappen zo hard zijn aangekomen, de rug weer laten rechten en tegelijkertijd meteen weer de nek uit laten steken als het meest impactvolle marketing- en communicatiemiddel.’
Er deden deze editie 70 top evenementen mee, laat organisator EventBranche.nl weten. Die werden in een online traject en na online pitches beoordeeld door de 17-koppige vakjury. Hieronder de 13 prijswinnaars van de Gouden Giraffe Event Awards 2021, zij kregen de afgelopen dagen allemaal de giraffe op de stoep afgeleverd, waaronder een unicum: D&B Eventmarketing (zie foto) won als bureau 2 keer in de categorie Relatie en Community Events (zowel online als fysiek):
- Categorie Beurzen
TP Vision september online launch event
Opdrachtgever: TP Vision Europe
Bureau: Verwiel – the creative agency
- Categorie Congressen & Kennis Events
EUROPEAN MEETINGS & EVENTS CONFERENCE 2019
Opdrachtgever: Meeting Professionals International (MPI)
Inzender: MPI Nederland
Winnaar online / hybride:
World Press Freedom Conference (WPFC) 2020
Opdrachtgever: UNESCO & Koninkrijk der Nederlanden - ministerie van Buitenlandse Zaken
Bureau: WORLDFORUM The Hague
- Categorie PR & Mediawaarde
Opdrachtgever: Atlas Technologies BV / Lightyear
Bureau: Plugged Live Shows
Winnaar online / hybride
Opening Pilgrimjaar Leiden 400
Opdrachtgever: Stuurgroep Leiden400
Inzender: Leiden Marketing
- Categorie Brand Events
Opdrachtgever: Rabobank
Inzender: The Food Line-up
- Interne Events & Teambuilding
Opdrachtgever: Fundis
Inzender: idtv+
Winnaar online / hybride
Opdrachtgever: Erasmus Universiteit Rotterdam – CvB
Inzender: BEE-agency
- Relatie & Community Events
Opdrachtgever: Roche
Inzender: D&B Eventmarketing
Winnaar online / hybride
Opdrachtgever: Lely
Inzender: D&B Eventmarketign
- Publieksprijs Creativiteit *
Publieksprijs (pré corona)
Opdrachtgever + inzender: VillaVibes
- Publieksprijs (met COVID-19 restricties)
Opdrachtgever + inzender:Boozed (initiatiefnemer), Sugar City, Sugar City Events, Bazelmans, Hete Peper, Plugged Live Shows, The Fireflies, Evite en overige partners
- The Next Generation Award **
Opdrachtgever: Nederlandse Spoorwegen
Inzender: ID310 (inmiddels The Groundbreakers)
* Ruim 8000 mensen brachten hun stem uit. Er was dit jaar zowel een prijs voor creativiteit binnen de RIVM-maatregelen als daarvoor.
** In de jury van The Next Generation award zitten 17 studenten van HU, HKU, HAN en Tio.
Special Mentions
Voor het eerst sinds jaren heeft de Gouden Giraffe jury naast het benoemen van de prijswinnaars ook 3 special mentions benoemd. Die eervolle vermeldingen zijn alle drie voor evenementen die in de pandemie van grote waarde zijn geweest voor het op de kaart zetten en uitdragen van de eventbranche. Ze boden hoop, perspectief en deden dat met Giraffe-waardige concepten en trajecten.
- LIVE AGAIN!
Opdrachtgever: o.a. Smith Communicatie, Fokker Terminal, Mood4Food
Inzender: Smith Communicatie
- Code Rood
Opdrachtgever: Eventplatform
Inzender: Eventplatform
- NXTMICE - State of the industry
Opdrachtgever: Postillion Hotels
Inzender: Postillion Hotels
Meer over de special mentions en de bijhorende video’s van deze cases:
https://www.eventbranche.nl/nieuws/eervolle-vermelding-gouden-giraffe-live-again-code-rood-en-nxtmice-22365.html