Gouden+Giraffe+Event+Awards+2021%3A+A%26O+fondsen+Festival
Cases

Gouden Giraffe Event Awards 2021: A&O fondsen Festival

GOUDEN GIRAFFE EVENT AWARDS – Prachtige cases, liefst 70 in getal, doen deze editie een gooi naar de Gouden Giraffe Event Awards. Op EventBranche.nl vind je van alle cases de feiten en cijfers. Dit is A&O fondsen Festival

A&O fondsen Festival

Opdrachtgever: een projectteam van A&O fonds Gemeenten heeft i.s.m. Marloes&Co en Beeldr het A&O fonsden Festival georganiseerd voor: A&O fonds Gemeenten, A&O-fonds Provincies en A&O-fonds Waterschappen

Categorie: Congressen en kennis events

Fysiek of online event: Online / Hybride

Jaar: 2020

 

Korte omschrijving:

 o A&O-fonds Provincies, A&O fonds Gemeenten en A&O-fonds Waterschappen organiseren gezamenlijk tweejaarlijks het A&O fondsen Festival. In 2020 vond het voor de vierde keer plaats. Hét festival voor professionals (uit de 3 sectoren) op het gebied van arbeidsmarkt, HRM en vitaliteit van mens en organisatie.

o Op 1 oktober zou het A&O fondsen Festival 2020, met het thema Dichterbij, plaatsvinden bij Congrescentrum 1931 te Den Bosch. De voorbereidingen zijn in maart 2019 gestart. I.v.m. de ontwikkelingen rondom het corona-virus is er in april 2020 gezamenlijk met de 3 A&O fondsen besloten het evenement volledig naar een digitaal platform te verplaatsen.

o Van live naar online en toch een vol live beleving, verbinding en dichterbij elkaar. We bouwden een 3D online festivalterrein, zodat we het festivalgevoel ook online heel dichtbij konden brengen.

o Op het festivalterrein richtten we verschillende tenten in waar gedurende de dag live sessies plaatsvonden, de tenten kregen passende namen.:

o De Uitkijk, Buitenplaats, Zeezicht en het Dichterbij Café. In het On Demand Theater waren een dertigtal inspirerende video’s te zien. Op de camping zette je je eigen tentje op om het netwerken te bevorderen. Er stond een ‘gevulde’ foodtruck met lekkere gerechten en recepten. Deelnemers ontmoetten elkaar in het Kletsbos waar ze met elkaar in gesprek konden of een advies van een loopbaancoach konden krijgen. Met een inspirerende keynote spreker Maarten van der Weijden en een wrap up door cabaretière en zangeres Hanneke Drenth (Spijkers met Koppen) brachten we een gevarieerd, informatief en vermakelijk programma dat naar eigen inzicht kon worden samengesteld. Dichterbij konden we het A&O fondsen Festival niet brengen.

o Om het festival gevoel te versterken ontvingen de deelnemers de dag voorafgaande aan het festival een thuispakket, bestaande uit: koffie, thee, chocola, notitieblokje, sapje en nootjes. o Na afloop bleef er veel vraag naar de informatie en is besloten het terrein met alle sessies langer open te stellen, tot op de dag van vandaag wordt er er nog van het platform gebruik gemaakt. 

Hoofddoelstelling:

 o De A&O fondsen hebben tot doel om in hun sector (Provincies, Gemeenten, Waterschappen) bij te dragen aan het creëren van vitale medewerkers in wendbare organisaties, die verantwoordelijkheid nemen voor hun werk en hun loopbaan.

Subdoelstellingen

o De doelen van de gezamenlijke fondsen komen tijdens het festival tot uiting door de medewerkers te inspireren hoe ze dingen anders kunnen doen.

o Tools mee te geven, om toe te passen in de praktijk.

o Inhoudelijke sessies, voor en door medewerkers uit de 3 sectoren te organiseren

Effect & Impact:

Uit een enquête bleek dat het evenement een dikke 8 scoorde, niet alleen voor het programma maar ook voor de user experience op het platform. De 3 A&O fondsen hebben hiermee de achterban binnen de mogelijkheden op een heel mooie manier toch weten te bereiken. De doelstellingen zijn daarmee zeker behaald. Door de samenwerking van 3 partijen, Marloes & Co, Live Legends en Beeldr hebben we het beste van evenementenorganisatie, AV techniek en de ontwikkeling van een online eventplatform bij elkaar gebracht. Samen met het projectteam A&O fondsen Festival is er intensief als partners samengewerkt, met als resultaat tevreden deelnemers, behaalde doelstellingen en een hele fijne partnership – voor de lange termijn - tussen opdrachtgever en bureau(s).

Aantoonbare resultaten - het festival in cijfers:

• 1.581 deelnemers ingeschreven

• 845 deelnemers ‘tentje opgezet’ op 1 oktober

• 928 deelnemers hebben livestream Dichterbij Café bijgewoond (opening, Maarten van der Weijden, afsluiting)

• 298 deelnemers hebben de livestream Buitenplaats bijgewoond (webinars: Recruitment, Ontwikkelen voor de Omgevingswet, HR Analytics)

• 386 deelnemers hebben de livestream Zeezicht bijgewoond (webinars: Recruitment en Participatiewet)

• 508 deelnemers hebben de livestream De Uitkijk bijgewoond (webinars: BRUIS, DigiDuurzaam, De Verlenging)

• In het Kletsbos waren op het drukste moment 50 deelnemers (dit was na afloop)

• E-coaches hadden 5 tot 10 goed gesprekken met deelnemers

• On Demand Theater > 1.329 video’s bekeken

• Top 3 On Demand Theater

• De impact van corona op teams 100x bekeken

• Het nieuwe performancemanagement 85x bekeken

• Tinder for Talent 80x bekeken

• Top 3 live webinars (t/m 13 november)

• HR Analytics 104x bekeken

• BRUIS 102x bekeken

• Recruitment 96x bekeken

• aenofondsenfestival.nl had vanaf januari 2020, 7.813 bezoekers en 28.624 paginaweergaven.

• LinkedIn-post met de meeste likes: ‘bijna 1.500 deelnemers’, filmpje festivalterrein 


Stem op jouw favoriet

Ook dit jaar is er weer een Gouden Giraffe Event Awards Publieksprijs. Waar de Giraffen uitgereikt worden aan de hand van experts in de jury, draait het bij de Publieksprijs om het aantal stemmen. Wie had het meest creatieve concept, zowel met als zonder RIVM-maatregelen. Twee events worden deze editie dus beloond en jij bepaalt!

© 2021 Eventbranche.nl is een uitgave van Proef Media bv.