Gouden+Giraffe+2021%3A+Click+by+Booking%2Ecom
Nieuws

Gouden Giraffe 2021: Click by Booking.com

GOUDEN GIRAFFE EVENT AWARDS - De Gouden Giraffe Event Awards 2021 kent maar liefst 71 ingeschreven cases. De komende dagen publiceren we ze 1 voor 1 op EventBranche.nl. In de categorie Relatie en Community events: Click by Booking.com is in het leven geroepen om als jaarlijks terugkerend centraal moment in de branche-kalender de strijd aan te gaan met concurrerende evenementen in de reissector.

Opdrachtgever: Booking.com
Categorie: Relatie Events & Community Events
Soort event: Fysieke evenementen
Jaar: 2019

Korte omschrijving:

Click by Booking.com is in het leven geroepen om als jaarlijks terugkerend centraal moment in de branche-kalender de strijd aan te gaan met concurrerende evenementen in de reissector. Click by Booking.com is ontworpen als een programma van 2,5 dagen dat de leiders van de allergrootste merken en eigenaar-exploitanten die elke dag reizigers ervaringen bezorgen bij elkaar brengt. Met dit evenement positioneert Booking.com zich als een bedrijf dat de tijd neemt om te laten zien hoe snel klanten veranderen en wat de impact hiervan is op de industrie, en tegelijkertijd laat zien welke kansen dit biedt voor wederzijds succes in de toekomst. 

BEKIJK DE VIDEO OP VIMEO:

>> Click by Booking.com 2019

 

Doelstellingen:

Attendees should not just come and be convinced to evolve their strategy. They should FEEL what needs to change to stay competitive for the future. We need to immerse them in this future opportunity, they need to leave after two days with a single story, a memory in their head AND heart. So, lets challenge ourselves to be different than every other event in our industry! Amon Versteeg, Booking.com Director: Supplier & Industry Marketing.

1. EEN REPUTATIE OPBOUWEN DIE SUCCES VOEDT

- Hoogwaardige genodigden (bedrijf & functie) en hun aantal in de loop van 3 jaar laten groeien;

- Herhaaldelijke aanwezigheid aanmoedigen van partners die interactief met de content omgaan;

- Het bestand van betalende aanwezige partners sneller laten groeien dan het evenement zelf;

- Grote content-momenten leveren die tevredenheid en intentie om terug te keren creëren.

2. EVENEMENTERVARING & PLATFORM DIE ENGAGEMENT EN COMMERCIEEL SUCCES VOEDEN

- Een innovatief showprogramma leveren, dat is ontworpen om verschillende soorten partners tevreden te stellen;

- De content-ervaring in alle elementen van het evenement verbinden, waarbij alle ervaringen aan een eensgezinde bedrijfsboodschap bijdragen

- Aanwezigheid gedurende het hele tweedaagse programma vasthouden, genodigden aanwezig houden; - Mogelijkheden creëren voor de business van Booking.com om voor partners te verschijnen en productief engagement te creëren;

- Zorgen dat belangrijke commerciële groepen Click in hun marketingplannen integreren als platform om commercieel succes te garanderen. 

Effect & Impact:

1. Versnelling groei bezoekersaantal

Sinds het eerste jaar dat we Click organiseerden, is het bezoekersaantal met 73% gestegen. Het aantal betalende deelnemers (ticketprijzen € 500 à € 800) is toegenomen met 180%.

2. Evenement gebruikt als prikkel in de commerciële kalender

Onze belangrijkste stakeholders integreren hun deelname nu als belangrijk voordeel voor hun leveranciersprogramma’s en gebruiken de toegang tot dit innovatieve evenement als prikkel om samen te werken met de grootste technologieleveranciers met gevoelsmatig de hoogste waarde.

3. Evenement is een forum geworden voor beslissers van grote merken

Click wordt nu regelmatig bijgewoond door wereldwijd opererende merken die elke dag invloed hebben op miljarden klantervaringen, zoals American Airline, Hyatt, Marriott, Southwest, Disneyland Paris, Four Seasons, Microsoft, Salesforce, KLM, Easyjet, Universal Orlando.

4. End-to-end Tevredenheid

Doordat we een heldere focus op content hebben en ons specifiek richten tot bepaalde bezoekersgroepen, hadden we veel tevreden gasten. We kregen na afloop veel reacties zoals deze: “Ik heb Click 2018 bijgewoond en ging blij en geïnspireerd weer naar huis, dus ik MOEST dit jaar wel terugkomen! Ook dit jaar heeft evenement weer aan mijn (hoge) verwachtingen voldaan.

5. Click Is Een Plek Om Strategie Te Beïnvloeden

Door een heldere focus op verhaal en redenering ontstonden tijdens het evenement vele commerciële gesprekken en wederzijdse strategische sessies. Hierbij gebruikten we de kracht van de ervaring als inspiratie voor nieuwe conversaties. “Click blijft de plek om strategische leiders te ontmoeten en relaties te bouwen die mijn toekomststrategie beïnvloeden en ondersteunen.” Dit evenement moest dus een sleutelmoment zijn in zowel de agenda’s van deelnemers als in onze commerciële aanpak. We hebben ten opzichte van het eerste jaar een toename van 60% gezien in consultaties van commerciële leiders. Zo hadden zij het over hoe partners beter gebruik kunnen maken van het platform om hun commerciële doelen te halen. Daarmee is Click veranderd van een evenement waar bedrijven een werknemer naartoe sturen in een ervaringsplatform dat partners laat zien wat wij voor hun strategie betekenen.



Learn from the Best: kijk mee met de 70 beste events van Nederland

Op 20 en 21 april presenteren alle ingezonden cases zich voor de Gouden Giraffe Jury. Dat gebeurt online binnen het NetworkTables Platform. Per categorie kunnen de experts in de jury hun vragen stellen. Een ongekende kans om bakken en bakken aan inspiratie op te doen van zowel online als fysieke events. Je kunt er online als publiek bij zijn. Al onze leden hebben hebben daar een uitnodiging voor gekregen. Ben je geen lid, maar wil je wel in 2 dagen super geinspireerd raken, stuur dan een mail naar Elin en word alsnog lid: elin@eventbranche.nl ovv 'LFTB meekijken'.

© 2021 Eventbranche.nl is een uitgave van Proef Media bv.