Gelderse+Sportfederatie+%28GSF%29+brengt+Gelders+Sportakkoord+tot+leven+met+netwerkfestival
Cases

Gelderse Sportfederatie (GSF) brengt Gelders Sportakkoord tot leven met netwerkfestival

LIVE COMMUNICATIE - Ga er maar aan staan: een sportakkoord tot leven brengen. Waarbij er ook nog eens tientallen partners zijn die allemaal met elkaar verbonden moeten worden, die geïnspireerd en gestimuleerd moeten raken én waarbij de wens was een los, vrij festivalgevoel. Het lukte de Gelderse Sportfederatie wonderwel met hun netwerkfestival Gelders Sportakkoord.

'Sporten en bewegen is belangrijk voor iedereen in Gelderland. Daarom hebben honderd partners in 2017 in het Gelders Sportakkoord afgesproken zich daarvoor in te zetten.' Dat is de achtergrond van een sportakkoord waar vele partners, samenwerkingen en gebundelde krachten het fundament vormen. Maar hoe breng je dat fundament en de doelstelling, om de partners met elkaar in contact te brengen, te stimuleren en slimme verbanden te leggen, tot leven? De Gelderse Sport Federatie (GSF) koos voor een netwerkfestival.


Foto's: GSF

Waar je na 25 september gelukkig weer diverse live, fysieke events ziet, koos de GSF voor een festival setting om ieder zijn eigen beweegruimte te geven en toch geregisseerd te kunnen netwerken, mensen te laten inspireren en ook nog eens de gasten in beweging te krijgen. Centraal op het festivalterrein op één van de velden van het Arnhemse sportcomplex Valkenhuizen, stond de boxring. Daar werd plenair afgetrapt met Dolf Jansen en werden vervolgens alle bezoekers gekoppeld aan een teamcaptain om vervolgens in 14 teams drie sessies bij de 14 paviljoenhouders te volgen. Om na die drie ronden de vrijheid te nemen om zelf nog een sessie of contact te leggen, of te netwerken. Een in de basis eenvoudig, maar vooral slim en effectief concept. 

Waar zitten de learnings van het Netwerkfestival Gelders Sportakkoord:

  • Gasten werden op de parkeerplaats al opgevangen, na de QR-check kregen ze een badge en was daar coach Frans Miggelbrink om ze al begeleidend in de juiste sfeer en setting te krijgen.
  • Podium? Nee, pas de centrale plek voor opening, mededelingen aan aan het thema: een boksring met gymattributen en een scheidsrechtersstoel, centraal op het terrein
  • Afwisseling kennis en activiteiten, met kleine groepjes en heel veel interactie en netwerk mogelijkheden
  • Van te voren indelen van bezoekers in teams, waarbij de organisatie slimme verbanden op voorhand kon leggen
  • Eerst regisseren, dan los laten, zorgde voor een ideale sfeer
  • Geen lange wrap-up terwijl mensen al wilde netwerken en een hapje en drankje wilden nemen, maar een aftermovie op locatie gemaakt, die enkele minuten na het verlaten van het terrein in je whatsapp kwam (zie boven, productie Veodi)
     

© 2021 Eventbranche.nl is een uitgave van Proef Media bv.