Geesje+Akkerman+en+Angelique+Moes+sc+Heerenveen%3A+%27Fysieke+events+werken+het+best%27
Nieuws

Geesje Akkerman en Angelique Moes sc Heerenveen: 'Fysieke events werken het best'

LIVE COMMUNICATIE EN EXPERIENCE MARKETING - Bij sc Heerenveen weten ze heel goed wat ze aan events hebben binnen de communicatiemix van de club uit Friesland. Geesje Akkerman en Angelique Moes volgden de opleiding Online en Hybride Events van Effectivents en delen nu hun eigen kennis en inzichten. 'In het begin van corona hebben we in een afwachtende houding gezeten, voornamelijk omdat we een voorbeeld zijn voor anderen.

  • Naam, functie, bedrijf/organisatie?

Angelique Moes, Directie secretaresse / Evenementen coördinator
Geesje Akkerman, Evenementen & Arrangementen coördinator bij sc Heerenveen

  • Wat is voor jou de kracht van evenementen?

Geesje: De kracht van een event zit voor mij voornamelijk in het ontmoeten van anderen tijdens een informele sfeer waarbij je door een gezamenlijk interesse onderwerp al een connectie hebt met een ander. Bij ons is dit veelal het voetballen. Daarnaast kun je tijdens een event met veel mensen spreken, die je normaal gesproken nooit had ontmoet. Oftewel het event als verbinder.  

Angelique: Het ontmoeten en kunnen netwerken staan centraal bij onze evenementen. Uiteindelijk moet een evenement ook leuk en gezellig zijn. Door het toevoegen van speciale sprekers, acts of onze spelers/technische staf proberen we er iets unieks van te maken.

  • Welke rol speelden events binnen jouw organisatie?

Geesje: De rol van evenementen bij onze organisatie is het ontmoeten van medesponsoren, maar vooral ook gezelligheid en plezier met elkaar beleven. En als het sponsorschap goed benut wordt tijdens events kunnen ze er ook handel uithalen.

Angelique: Vooral het elkaar ontmoeten in een informele setting. Netwerken is daar dan, voor onze sponsoren, een belangrijk onderdeel van. Op deze manier kunnen er mooie samenwerkingen ontstaan. Dit is voor onze sponsoren met name belangrijk.

  • Hoe hebben jullie de afgelopen maanden overbrugd?

Geesje: In het begin van de coronatijd hebben wij meer in de afwachtende houding gezeten, voornamelijk omdat we een voorbeeld zijn voor anderen. Online was voor ons toen niet echt een optie. Op een gegeven moment hebben we toch tegen elkaar gezegd laten we maar online gaan en zien we hoe dit uitpakt en of er behoefte aan is. We merkten toch wel dat er behoefte was om elkaar even te zien en spreken, maar zijn ook tot de conclusie gekomen dat fysiek voor ons het beste werkt.

Angelique: Het begin van de coronatijd was voor ons moeizaam. Diverse evenementen hebben we moeten afzeggen helaas. We zijn erg zoekende geweest naar een juiste manier van werken hiervoor. Uiteindelijk hebben we de sprong in het diepe gewaagd en zijn we gestart met online events. Fysiek blijft echter de voorkeur. Dat merken we ook aan de reacties van onze sponsoren bij de wedstrijden met beperkt publiek. Sponsoren zijn blij elkaar weer te kunnen zien en “live” te kunnen spreken.

  • Hoe zie je de toekomst mbt zakelijke events?

Geesje: Als ik voor onze organisatie moet spreken denk ik dat wij steeds meer over gaan naar kleinere events gericht op specifieke doelgroepen in een korter tijdspad; kort en bondig. Men heeft een overvolle agenda en moet keuzes maken. Als je kijkt naar deze trend zou je zeggen dat we hybride events moeten gaan organiseren, maar weet ik niet of dit voor ons een meerwaarde heeft. Wel zullen we een aantal grote events blijven organiseren, zoals onze seizoenopening en afsluiting en de nieuwjaarsreceptie. Tijdens deze events is het zoeken naar de piekmomenten waarbij we de sponsoren geboeid houden en ze aanwezig willen zijn bij onze events.

Angelique: Fysiek zal bij ons toch de voorkeur blijven houden. Het samenkomen in het stadion heeft toch een bepaalde beleving en geeft een binding. Misschien zou een mix tussen fysiek en online nog een optie kunnen zijn. Hybride blijft lastig mede ook gezien de kosten die dit met zich meebrengt omdat je feitelijk twee evenementen moet organiseren.

© 2021 Eventbranche.nl is een uitgave van Proef Media bv.