Experience+is+de+belangrijkste+onderscheidende+factor+voor+alle+bedrijven
Nieuws

Experience is de belangrijkste onderscheidende factor voor alle bedrijven

Accenture publiceerde het HFS Horizons-rapport voor digitale marketing- en verkoopservices. Het onderzoekt de capaciteiten en mogelijkheden van 9 serviceproviders voor marketing en sales. De belangrijkste conclusie: experience is key.

Het onderzoek valt meteen met de deur in huis. Volgens het Digital Marketing and Sales Service Providers onderzoek draait alles om de 'customer-centricity' en onderscheidende customer experience:

Terwijl bedrijven hun strategieën blijven herdefiniëren, hun waardepropositie voor doelgroepen en klanten verfijnen en bepalen hoe ze klanten het beste kunnen betrekken/engagen om waarde te leveren, is er een grote behoefte aan meer klantgerichtheid en gedifferentieerde CX om winstgevende groei te leveren.

In het onderzoek worden alle geluiden en uitkomsten samengevat in een 6 hoofdthema's, wij hebben er twee uitgepakt en toch wel heel bijzonder dat de nummer 1 conclusie, het belangrijkste thema 'experience' is:

1. Experience is de belangrijkste onderscheidende factor voor het concurrentievermogen van hedendaagse ondernemingen

Klanten en werknemers verwachten te worden behandeld als individuen met unieke behoeften en voorkeuren. Serviceproviders bouwen kaders waarin ze hun klanten helpen met gedetailleerde analyses en rapportages om de betrokkenheid van hun klanten te volgen, zodat ze de juiste beslissingen kunnen nemen en hun marketingstrategieën kunnen optimaliseren.

2. Nieuwe kansen voor persoonlijke experience, maar dan wel met hulp van digitale experts voor marketing en sales

De impact van veranderende consumentenverwachtingen en gehypete kanalen zoals de metaverse betekent dat de behoefte van digitale marketing- en salesprofessionals aan ondersteuning aanzienlijk toeneemt, omdat dit een revolutie teweegbrengt in de manier waarop bedrijven deze gebieden benaderen. Deze veranderende dynamiek creëert nieuwe kansen voor bedrijven om klanten meeslepende en gepersonaliseerde ervaringen te bieden, waardevolle gegevens te verzamelen en nieuwe inkomstenstromen te creëren. Naarmate deze technologie zich blijft ontwikkelen, zullen bedrijven die het toepassen een concurrentievoordeel krijgen in de digitale markt, maar ze zijn afhankelijk van partners om te kunnen schalen, toegang tot talent en innovatie.

>> Lees veel meer over het Accenture HFS Horizon Onderzoek 2023: digital marketing and sales

© 2023 Eventbranche.nl is een uitgave van Proef Media bv.