Excuus en ode aan Zeeman...
We staan er nog steeds achter hoor: in #EventTrends2024 beschrijven we Statement Events als opkomend live middel. Gedreven door purpose marketing verwachten we dit jaar steeds meer merken die in hun marcom-mix kiezen voor events die een statement uitdragen. Natuurlijk niet nieuw, maar wij verwachten wel een toename van deze events. Maar dan moeten we wel eerst excuus aanbieden aan Zeeman...
Nog even om te duiden: in een combinatie van live en events als motor voor je campagne; de betrouwbaarheid van live boven alle socials, ai's etc en de pure kracht van live communicatie heeft ons doen besluiten Statement Events in de #EventTrends2024 - Het jaar van de nieuwe Menselijke MA(i)AT op te nemen. Maar wie dan gaat zoeken en misschien wel één van de allermooiste statement events, met ook nog eens een krachtige marketingboodschap tegenkomt uit 2011...die moet zijn excuus aan bieden. "Zeeman, namens de redactie, excuus. We hebben in 2011 en ook daarna zitten slapen."
Voor wie met ons meesliep, dit deed Zeeman rondom de Fashion Week:
Het merk Zeeman viel natuurlijk altijd al op. Hoe zij het geel-blauwe logo door boxershort, slippers en nog veel meer gewaagde slimme zetten tot een hip en happening merk hebben gemaakt, is ongelooflijk knap. Het verdient een ode, maar die ode blijft Zeeman zelf schrijven. Want na diverse live marketing momenten, haakt Zeeman in dezelfde lijn en boodschap, fashion hoef niet duur te zijn, nu in op de trend dat modemerken in Roblox aanwezig zijn. Daar kunnen veelal jongen 'gamers' hun avatar in dure merkkleiding hijsen. Zeeman is er ook en heeft dezelfde boodschap als altijd, maar dan met een knipoog: virutele mode hoeft niet duur te zijn...
Statement Zeeman:
"Jongeren besteden in online videogames veel geld aan dure, luxe merken om hun avatar aan te kleden. Zeeman verbaast zich hierover. En wil laten zien dat je er in de digitale wereld ook goed uit kunt zien zonder de hoofdprijs te betalen. Daarom komt Zeeman juist tijdens de Fashion Week met een eigen brandstore in Roblox met daarin een collectie Zeeman basics voor je avatar, als statement om óver dure merkkleding te dragen", aldus het merk op haar eigen YouTube-kanaal.
In de Roblox-winkel van Zeeman is de alom bekende Sailor Stan jouw gastheer en vind je allemaal kleding uit de Zeeman basics-lijn. Om de internationale campagne kracht bij te zetten, zijn diverse influencers aangelijnd. Dat ging zelfs zover dat Meisje Djamila met 1,6 miljoen abonnees op haar YouTube-kanaal de opening van de brandstore van Zeeman in Roblox live streamde.