EventTrends2024%3A+extraperience+zorgt+voor+data
Nieuws

EventTrends2024: extraperience zorgt voor data

Het was al eerder een trend: het einde van platte sponsoring en de opkomst van extraperience. Of je nou een festival sponsort, een sporttoernooi, een congres of een ander event: zorg voor extra beleving voor de gast en beloon jezelf met data.

We hebben het licht gezien. Stiekem al een paar jaar geleden, maar extraperience is de term die geldt voor sponsoring, voor sprekers, voor standhouders, etc. Wil je die 'extra experience' die jij als bedrijf door jouw deelname of sponsoring biedt aan een bezoeker, met een harde ROI verantwoorden: dit is de kans om zeer waardevolle data te verzamelen. Paar voorbeelden:

- De airbag-jump van een bekend automerk, bezoekers konden van 5 meter hoogte in een levensgrote airbag springen. Daarvoor moest een vrijwaring worden ingevuld en daarmee werd eveneens akkoord gegeven op een eenmalige opvolging

- De spreker die voorafgaand aan het congres bezoekers vroeg zijn LinkedIn profiel te volgen in ruil voor een kans op een VIP-ticket op het podium tijdens zijn keynote

- Jouw naw-gegevens achterlaten op een autobeurs om in de nieuwe auto een spelletje te spelen en na de beurs benaderd te mogen worden voor een testrit bij een lokale dealer:

Bekijk het complete EventTrends2024 online magazine:

© 2023 Eventbranche.nl is een uitgave van Proef Media bv.