Eventtalent+Sam+Voorham%3A+Fysiek+bij+elkaar+komen+wordt+een+luxe
Nieuws

Eventtalent Sam Voorham: Fysiek bij elkaar komen wordt een luxe

Sam Voorham studeert aan de BUas in Breda en werd tijdens de IDEA Talent Scout, waar de grootste talenten van eventopleidingen in Nederland samenkwamen, tweede. "Men zal live communicatie en experience marketing veel meer gaan waarderen dan dat zij voorheen deden."

Naam: Sam Voorham

Leeftijd: 21 jaar

Woonplaats: Den Haag

Opleiding: Leisure & Events Management, BUas


Waarom ben jij een aanwinst voor onze branche?

"Ik durf verder te kijken dan wat voor de hand liggend is."

Wat was jouw pitch tijdens de IDEA Talent Scout, waarom sprong je boven de rest uit?

"Tijdens de pitch vertelde ik eigenlijk vooral veel over mezelf; waarom trekt de evenementenbranche mij zo aan en waar heb ik mij de afgelopen tijd mee bezig gehouden om mezelf te blijven ontwikkelen? Zo vertelde ik tijdens mijn pitch ook over mijn evenement die kort na de IDEA Talent Scout plaats zou vinden genaamd 'What you see, is what you get'. Tijdens dit evenement konden de bezoekers niet alleen zien wat de film 'Chef' allemaal te bieden had, maar konden zij dit ook proeven. De bezoekers kregen namelijk op exact hetzelfde moment gerechten geserveerd als in de film. Dit zorgde voor een totaalbeleving waarbij de bezoekers de film met al hun zintuigen konden ervaren. Dit unieke concept sprak veel juryleden aan waardoor zij vonden dat ik erg creatief en fris overkwam tijdens mijn pitch. Ik denk dat deze factoren ervoor hebben gezorgd dat ik boven de rest uitsprong." 

Wat is jouw visie op de toekomst van live communicatie en experience marketing?

"Ik denk dat gezien de huidige Corona situatie waarin de gehele Nederlandse bevolking zich verkeert, het fysiek bij elkaar komen steeds meer als een 'luxe' gezien zal worden. Men zal live communicatie en experience marketing veel meer gaan waarderen dan dat zij voorheen deden. Iedereen heeft (helaas) kennis moeten maken met een geheel nieuwe vorm van leven waardoor evenementen hedendaags als iets unieks worden gezien, mede doordat deze ook al lang niet meer (in fysieke vorm) hebben plaatsgevonden. Daarnaast denk ik ook dat alle technologische ontwikkelingen ervoor zullen zorgen dat men steeds hogere verwachtingen zal stellen aan live communicatie en experience marketing. Er is tegenwoordig zoveel mogelijk dat men telkens weer verrast wil worden met iets unieks."

Waar zie je kansen? Waar zitten de grootste uitdagingen?

"Ik denk dat de grootste kans (en daarbij ook uitdaging) zal zitten in hetgeen wat ik hierboven al kort beschreef. In een wereld waarin er constant technologische ontwikkelingen plaatsvinden en daarmee dingen die in het eerste opzicht onmogelijk lijken steeds meer mogelijk worden gemaakt, zal men hogere verwachtingen en eisen stellen aan evenementen. Men zoekt naar iets unieks, iets wat hen verrast en wat ze nooit hadden zien aankomen. De grootste kans voor de evenementenbranche is om te blijven zoeken naar deze unieke en verrassende aspecten om hun bezoekers te blijven verbazen, maar tegelijkertijd ook de grootste uitdaging." 

Van alle trends en ontwikkelingen, op welke zou jij vol in willen zetten?

"Ondanks dat de Corona crisis er natuurlijk voor heeft gezorgd dat de gehele evenementenbranche op zijn kop kwam te staan, ben ik er ook van overtuigd dat het positieve gevolgen heeft gehad. Zo hebben veel zakelijke evenementenbureaus een omschakeling gemaakt naar het aanbieden van online evenementen, iets waar eerder nooit aan was gedacht. De Corona crisis heeft laten zien dat het online aanbieden van evenementen ook mogelijk is. In de toekomst hoeven voor grote, internationale congressen en beurzen niet meer belangrijke mensen ingevlogen te worden vanuit heel de wereld, maar kunnen deze congressen of beurzen online plaatsvinden of in hybride vorm. Een mooie ontwikkeling waarvan ik vind dat in de toekomst veel ingezet moet worden om de duurzaamheid te bevorderen."

Stel je bent een bureau en je mag pro-actief een merk, bedrijf of organisaties benaderen voor een tof concept. Welke zou dat zijn en wat zou je voorstellen?

"Ik zou voorstellen om voor alle medewerkers van Apple een personeelsfeest te organiseren in de vorm van Fyre Festival. Apple slaagt erin om ieder jaar weer iedereen te verbazen met alle nieuwe toevoegingen en uitbreidingen aan hun mobiele telefoons, dan vind ik dat het aan ons (als bureau) is om Apple te verbazen hoe je Fyre Festival wel moet organiseren 😉"

In deze serie ook de overige winnaars van de IDEA Talent Scout:

1. Begüm Saker

>> Event Talent van het Jaar Begüm Saker: ‘The world is your oyster’

2. Sam Voorham

>> Eventtalent Sam Voorham: Fysiek bij elkaar komen wordt en een luxe

3. Noa van Benthem

>> Eventtalent Noa van Benthem: experience marketing wordt persoonlijker en in co-creatie

 

© 2021 Eventbranche.nl is een uitgave van Proef Media bv.