Evenementen+voor+collega%27s+en+de+interne+doelgroep%3A+7+trends
Nieuws

Evenementen voor collega's en de interne doelgroep: 7 trends

INTERNE EVENTS - Evenementen voor de interne doelgroep, events voor collega's zijn een steeds grotere en impactvollere rol gaan spelen in de interne communicatie en Human Resources van bedrijven en organisaties. Dus is het goed om eens te kijken hoe de interne evenementen zich ontwikkelen: welke trends en ontwikkelingen geven jouw volgende interne evenement richting?

Op EvenementOrganiseren.nl is al aandacht besteed aan wat zijn interne evenementen en wat zijn de doelstellingen. In grote lijnen kun je over de doorontwikkeling van interne evenementen zeggen dat het draait om input vanuit de collega's, geef ze de ruimte en durf voor fun en inhoud te kiezen. Dan kan het interne evenement doorgroeien tot het hoogtepunt van de interne communicatie:

  • Vaar op de input van je collega's

Net als bij jouw externe relaties of gasten, krijgt het interne evenement nog zo veel meer kracht als collega's een hoofdrol spelen. Dat kan letterlijk op het podium of qua invulling, maar zeker ook in het voortraject en live tijdens het event: laat ze mee denken, mee beslissen en een sturende rol hebben

  • Intern event vanuit het Netflix-succes

Voor de optimale impact denk, doe en regisseer je jouw interne evenement vanuit de Netflix gedachte: leg (een deel van) de regie in handen van jouw collega’s

  • Intern evenement? Vergeet de doelstelling niet

Ook voor het leuke bedrijfsfeest of bedrijfsuitje kun je heel eenvoudig doelstellingsgericht te werk gaan 

  • Interne ambassadeurs

Wie het zo goed organiseert, in een traject en strategie verwerkt, die kan zelfs van collega’s ambassadeurs maken. Dan wordt een intern event, interne marketing.

  • Combineer fun en inhoud

Het voelt soms best gek, want je wilt ze toch een leuk moment geven? Maar wie het aandurft om in het voor- en natraject en live ook inhoudelijke delen in het concept van het interne evenement te verweven, die is spekkoper. Collega's zijn meer dan bereid om ook op hun eigen event mee te denken.

  • Geef aandacht

In de snelheid van alle dag schiet het er wel eens bij in: persoonlijke aandacht. In alle vormen kun je dit rondom jouw interne evenement terug laten komen. Dus geef. Geef persoonlijke aandacht in de groep van interne collega's en je zult waardering terugkrijgen.

  • Vertaal jouw beleid, missie, visie, jaardoel naar een belevenis

Waar missie en visie, of het nieuwe beleidshoofdstuk over duurzaamheid, veelal gedeeld wordt in documenten, lenen juist interne events zich voor het omarmen van jouw nieuwe beleid. Dus laat het beleven en ook hier geldt: het interne evenement is ook het ideale moment voor feedback en terugkoppeling van je collega's
 


Trends, ontwikkelingen, tips, visie, cases, je vindt het allemaal in het Gouden Giraffe JAARBOEK, een uitgave van EventBranche.nl en EvenementOrganiseren.nl. Het JAARBOEK valt alleen op de deurmat van onze leden. Wil je 'm ook ontvangen? Word dan lid!


 

© 2021 Eventbranche.nl is een uitgave van Proef Media bv.