Evenement organiseren vanaf 25 februari? Dit moet je weten
CORONAMAATREGELEN EVENEMENTEN - En toen was het 25 februari, de dag dat de evenementenbranche weer volledig opent. Alles weer mag. Toch? Ja, maar ga je nu voor een groot feestelijk event met meer dan 500 bezoekers, indoor, dan zal er vooralsnog getest moeten worden...
Eerst maar eens even de versoepelingen vanaf 25 februari op een rij, want vanaf die datum:
- gelden weer de normale openingstijden;
Nemen we afscheid van:
- het coronatoegangsbewijs (3G) op locaties waar minder dan 500 mensen binnen zijn;
- de verplichte 1,5 meter afstand;
- het dragen van een mondkapje bij verplaatsing in de horeca, in het onderwijs of in de winkel;
- een maximaal aantal bezoekers en een vaste zitplaats in bijvoorbeeld de horeca
Nachtclubs, discotheken, festivals en evenementen open
Dat betekent dus dat ook de grote nachtclubs, discotheken, festivals en evenementen weer onbeperkt opengaan. Maar waar zit dan dat addertje? Nou hier:
Op plekken binnen waar meer dan 500 mensen bij elkaar komen en hier geen vaste zitplaats hebben, bijvoorbeeld in de nachthoreca of op festivals, moet iedereen een negatieve testuitslag laten zien. Dit geldt niet voor doorstroomlocaties, zoals beurzen en congressen en dus ook niet voor events met minder dan 500 personen en/of events waar een vaste zitplaats is.
Mondkapje in OV blijft
Om kwetsbare mensen de mogelijkheid te bieden om veilig te reizen, blijft het ook vanaf 25 februari verplicht om een mondkapje te dragen in het openbaar vervoer en op de luchthaven.
Op 15 maart nieuwe beoordeling
Op 15 maart beoordeelt het kabinet onder andere de nog geldende mondkapjesplicht in het OV, het verplichte testen voor toegang (1G) en het thuiswerkadvies.
Online magazine: zo komen we uit de pandemie
De drie stappen van heropening en hoe je met events uit de pandemie komt? Klik op onderstaande cover voor een mooi overzicht: