Domino%27s+Pizza+na+Koningsdag+actie%3A+%27Events+worden+weer+stuk+relevanter%27
Nieuws

Domino's Pizza na Koningsdag actie: 'Events worden weer stuk relevanter'

Dat Koningsdag zich uitermate leent voor allerhande activaties en experience campagnes bewees Domino's Pizza 3 jaar geleden al. Toen ontvouwde het internationale pizza-merk rondom Koningsdag de pizzabezorging op het water campagne: gratis pizza's, bezorgd op de grachten van Amsterdam. Zo ook dit jaar. Manon Stoutjesdijk, PR Specialist bij Domino's Pizza Netherlands, verwacht in het verlengde van de activatie dat events weer een stuk relevanter zullen worden.

Deze week vierde Nederland Koningsdag als vanouds. Zo ook in de hoofdstad, waar feestvierders de verjaardag van de koning traditiegetrouw op de Amsterdamse grachten vierden. Domino’s bezorgde daarom speciaal voor deze feestelijke dag gratis Domino's pizza’s op het water. Voor de gelegenheid zocht de keten extra bezorgers, die vorige week massaal reageerden op de vacature van waterscooterbezorger:

EventBranche.nl trok PR Specialist Manon Stoutjesdijk daags na Koningsdag aan de jas:

Wij kunnen ons voorstellen dat een merk als Domino's goed nadenkt over wat een dergelijke activaties voor de brand doet. Kun je ons een beetje meer uitleg geven over hoe deze actie bijdraagt aan de positionering van Domino's? 
'Domino’s staat bekend als delivery expert. We kijken altijd naar innovatieve manieren om onze bezorgmethoden te verbeteren. Daarbij denken we out of the box. Zo hebben we een aantal jaar terug een pilot met een drone gedaan en zijn onze Duitse collega’s onlangs gestart met een pilot met robotbezorging. Daarnaast zijn we ook een merk dat staat voor plezier en het delen van plezierige momenten samen. Deze aspecten kwamen samen op Koningsdag. Na twee jaar mocht het feestje weer als vanouds gevierd. In Amsterdam is het water dé plek om Koningsdag te vieren. Dat inspireerde ons om een bezorgservice met behulp van waterscooters op te zetten.'

Welke rol spelen events/activaties voor Domino's en wat zit er in de planning voor de directe toekomst als het gaat om activaties en / of events?
'De afgelopen twee jaar waren er weinig events en kon men vooral vanuit huis van een pizza van Domino’s genieten. We vinden het belangrijk om samen te vieren dat je ook weer op andere plekken van pizza kunt genieten. Daarom verwachten we dat events en activaties voor onze organisatie weer een stuk relevanter worden. Op dit moment staat er geen concreet event op de planning. Wel loopt er een 20 minuten challenge, waarbij de klant mooie prijzen kan winnen en komen er een aantal winkelopeningen en productintroducties aan.'

Drie jaar geleden bezorgde Domino's voor eerst pizza's op het water tijdens Koningsdag. Dat was zo'n groot succes dat de pizzaketen meteen plannen maakte voor een volgende editie?
'Niemand had toen natuurlijk verwacht dat Koningsdag daarna twee jaar in het water zou vallen. In coronatijd besloten we: zodra het weer kan, zorgen we dat wij er zijn voor feestvierders met gratis pizza op de Amsterdamse wateren. Niet alleen pakte Domino's uit met waterscooterbezorging, ook deelden medewerkers pizza uit vanaf een varend ponton met daarop een opblaasbare pizzadoos van vier meter hoog.

Vacature waterscooterbezorger
Ter gelegenheid van deze ludieke actie publiceerde Domino’s een vacature voor waterscooterbezorger. Geïnteresseerde sollicitanten kregen de kans achterop mee te varen op de waterscooter. Honderden sollicitaties kwamen binnen.

Manon Stoutjesdijk: ''Domino's is altijd op zoek naar innovatieve manieren van bezorging. Deze activatie past dan ook perfect bij ons.''

© 2021 Eventbranche.nl is een uitgave van Proef Media bv.