
Deze 3 statistieken bepalen volgens marketeers het succes van experience marketing
Het THE 2023 STATE OF EXPERIENTIAL onderzoek, dat de feiten en cijfers van het vak van live communicatie en experiential marketing blootlegt, wist in de jongste uitgave een interessante top 3 bloot te leggen: de drie uitkomsten/statistieken waar marketeers de meeste waarde aan hechten als het gaat om experiential marketing.
Het THE 2023 STATE OF EXPERIENTIAL onderzoek van Agency EA maakt daarbij onderscheid tussen experiential marketing dat ingezet wordt binnen de B2B wereld en binnen de B2C doelstellingen. Eerst maar eens kijken naar de Top 3 als het gaat om B2B:
1. Aantal leads die met de live communicatie zijn gegenereerd - 41%
2. Tevredenheid van 'key decisionmakers nav het event - 32%
3. Toegenomen Net Promotor Score (NPS) nav het event - 27%
De top 3 van statistieken om het succes van B2C experiential marketing bloot te leggen ziet er anders uit:
1. Omzetdoel(en) behalen - 40%
2. Aantal bezoekers - 40%
3. Toegenomen NPS - 20%
Marketeers hebben het moeilijk om de waarde van ervaringsgerichte programma's aan hun C-level te bewijzen.
Een citaat uit het onderzoek: "61 procent van de B2B-marketeers was het er mee eens of sterk mee eens dat ze moeite hebben om de waarde aan te tonen en 70% van de B2C-marketeers sloot zich bij deze bezorgdheid aan. Hoewel 75% van de B2B-marketeers zegt dat hun merk waardevolle data uit hun evenementen haalt, zegt 76% deze gegevens te gebruiken om toekomstige ervaringsstrategieën te beïnvloeden en een verbazingwekkende 89% is het ermee eens dat het vastleggen en gebruiken van deze gegevens een positieve impact heeft gehad op hun marketingstrategie."