De kansen voor 2022: klant IS geen koning, maar wil zich WEL zo voelen
EVENTBRANCHE HALFJAARBOEK - Deel II van het EventBranche.nl Halfjaarboek komt er aan. Daarin volle focus op live, expereince en events in 2022. Live.Forward. is de conclusie. In het trend katern visionairs, trendwatchers en trendtellers aan het woord. EventBranche.nl zelf geeft een overzicht van de 5 allergrootste ontwikkelingen en dus kansen weer in The Big 5. Als eerste Customer Experience in 360 graden en 24/7.
In de komende dagen een online overzicht van dé ontwikkelingen voor 2022 en hoe je daar met live, experience en events op in kunt zetten, op voor kunt sorteren of van kunt profiteren:
1. #EventTrends2022:
Customer Experience in 360 graden en 24/7
Live Contact, zo vatte EventBranche.nl het nieuwe speelveld van live en experience samen. Dwars door de kaders van wat we eerder events noemden, is het besef er nu bij de slimme merken en bedrijven: ieder contact is een klein brand event. Dat leidt nu tot de hoofdtrend voor 2022: Customer Experience in 360 graden en 24/7 per week.
Voor de zekerheid, even een zeer toegankelijke definitie van Customer Experience (CX):
De perceptie die een klant heeft van alle interacties met jou als bedrijf tijdens de hele klantreis, in alle klantkanalen. (nienkebloem.nl)
Dat het besef dat live contact in de vorm van beleving verreweg de meest impact maakt, dat was al doorgedrongen bij de grote merken en organisaties. Tegelijkertijd is CX het eerste hoofdstuk in vrijwel iedere klantfunnel. Wie die twee waarheden combineert, ziet de ontwikkeling van 2022: alle communicatie- en marketingkanalen van bedrijven, merken en organisaties zullen doorspekt raken van beleving en experience. Of het nou gaat om het klantcontact via de customer service, de chatbot op de site, het pakketje dat afgeleverd wordt aan de deur of de kleine retail klant events: it’s all about customer experience, aandacht en beleving.
Dus wie denkt en handelt, wie interacteert en presenteert in lijn met de 360 graden en 24/7 aandacht voor customer experience, die maakt van de klant geen koning, maar die laat de klant wel koning voelen.
Echt veel, maar dan ook veel meer, sterker nog ALLES dat je aan kennis, tips, inzichten en visie nodig hebt voor jouw events binnen jouw marcom-mix, lees je in het EventBranche.nl Halfjaarboek. Moet je wel lid zijn: