De+kansen+voor+2022%3A+Event+App%2C+Tools%2C+Virtuele+en+Digitale+mogelijkheden%3A+eindelijk%21
Nieuws

De kansen voor 2022: Event App, Tools, Virtuele en Digitale mogelijkheden: eindelijk!

En opeens is er geen weg meer terug. Geen gemiep en gepiep meer over opdrachtgevers die bang zijn dat hun 0,001 procent digibetische gasten zich niet prettig voelen bij die slimme app of die supereffectieve tool. Nee, corona dwong ons op de weg van online, digitaal, virtueel, apps en tools en zo kregen we geforceerd het bewijs: online, digitaal en qua tools is ALLES mogelijk en dat ALLES kan in ALLES de live beleving versterken.

Durf is niet meer nodig, we zitten op de snelweg en dan kun je maar beter mee, concludeert het 2022 trends, ontwikkelingen en kansen overzicht van EventBranche.nl en NEXTLIVE. Zij benoemen in hun BIG 5 trends de opmars en integratie van app's en tools in evenementen als 1 van de 5 grootste kansen.

Laten we eerlijk zijn: bij het betreden van 9 op de 10 beursvloeren kregen voor 2019 nog het oude vertrouwde papieren beursboekje. Zoeken, bladeren, vinden en vooral ook niet vinden. Terwijl alles al mogelijk was: een goede interactieve op de persoon gemaakte beurs-app, gekoppeld aan NFC, RFID, beacons en alle andere technische tools die een bezoek prettiger en effectiever maken voor jouw gast.

Maar ook de ongekende krachten die los komen bij het slim en aanvullend inzetten van augmented of virtual reality, de spreker uit Amerika in de vorm van een hologram of communicatie via video’s in de eventapp terwijl je bezoekers van of naar het event reist. Corona heeft ons op het juiste pad gezet en er is in 2022 echt geen weg meer terug. 

Realiseer je dat alles kan en zet het zodra de effectiviteit en de impact toegevoegde waarde heeft.

 

Lees meer over de kansen voor 2022 op het gebied van live communicatie en experience marketing:

 

© 2021 Eventbranche.nl is een uitgave van Proef Media bv.