De+kansen+voor+2022%3A+contentmarketing%3F+Events+als+motor%21
Nieuws

De kansen voor 2022: contentmarketing? Events als motor!

Op de drempel van 2022 ploft het dikke tweede halfjaarboek van EventBranche.nl op de deurmat van vele duizenden opdrachtgevers en bureaus. Daarin heel veel aandacht voor de kansen van live communicatie en experience marketing in 2022. Eén van die kansen? Contentmarketing. Want uit onderzoek blijkt dat het budget voor contentmarketing zal toenemen en dat events, live en online, daar van zeer groot belang in zijn...

Evenementen online en fysiek worden dé motor voor contentmarketing

B2B-merken zullen komend jaar aanzienlijk meer geld investeren in contentmarketing. Mede door de pandemie worden bedrijven wakker van de kracht van contentmarketing, aldus het Content Marketing Institute (!) en Marketing Profs, dat onderzoek verrichtte onder de ronkende titel ‘B2B Content Marketing Benchmarks, Budgets, and Trends: Insights for 2022’. Ronduit opvallend zijn de aangekondigde investeringen in events, zowel fysiek als online.

Voor de zekerheid, even een zeer toegankelijke definitie van contentmarketing:

Contentmarketing is een marketingtechniek die draait om het creëren en distribueren van relevante en waardevolle informatie om een duidelijk omschreven en begrepen doelgroep aan te trekken en te binden. (Marketingfacts.nl)

Dat evenementen, live momenten, activaties en experiences bijvoorbeeld kunnen leiden tot iconische beelden  en content die dient als motor van een complete campagne, dat was al wat langer bekend. Maar juist de COVID-19 periode heeft die erkenning een extra laag gegeven: storytelling is helemaal het ding. Hoe kun je anders mensen thuis boeien en raken in hun eigen zoektocht vanuit hun woonkamer? En wat blijkt als die content geladen is vanuit een beleving, is het effect en de impact binnen de contentmarketingstrategie het grootst. Dus samen met video en owned media gaan events in alle vormen en maten in 2022 de hoofdrol spelen in contentmarketing. Realiseer je daarbij dat budgetten voor contentmarketing in 2022 aanzienlijk gaan groeien en zie hier een gouden kans voor live en events in 2022. 

Echt veel, maar dan ook veel meer, sterker nog ALLES dat je aan kennis, tips, inzichten en visie nodig hebt voor jouw events binnen jouw marcom-mix, lees je in het EventBranche.nl Halfjaarboek. Moet je wel lid zijn:


© 2021 Eventbranche.nl is een uitgave van Proef Media bv.