De+kansen+voor+2022%3A+betekenisvolle+marketing+doe+je+LIVE
Nieuws

De kansen voor 2022: betekenisvolle marketing doe je LIVE

Deel II van het EventBranche.nl Halfjaarboek komt er aan. Daarin volle focus op live, expereince en events in 2022. Live.Forward. is de conclusie. In het trend katern visionairs, trendwatchers en trendtellers aan het woord. EventBranche.nl zelf geeft een overzicht van de 5 allergrootste ontwikkelingen en dus kansen weer in The Big 5. De tweede hoofdtrend met veel potentie voor de wereld van live contact: betekenisvolle of ook wel purpose marketing.

De opmars van Betekenismarketing

Impact met betekenismarketing: ieder bedrijf of merk heeft het in eigen hand, maar alleen vals het past bij jouw missie, visie en kernwaarden

Geen marketing-gerelateerd platform, geen communicatie-organisatie, die niet purpose en betekenismarketing benoemd als een der meest krachtige trends en ontwikkelingen. Merken en bedrijven die zich vanuit hun missie en visie mengen in het maatschappelijke, maken daarbij pas echt impact als dat live en vol beleving gebeurt. Een statement van een merk komt echt 100 keer krachtiger over via een event, dan middels een advertentie in de krant.

Voor de zekerheid, even een zeer toegankelijke definitie van Purpose of ook wel Beketenismarketing:

Als een merk, bedrijf of organisatie rekening houdt met maatschappelijke issues en hierover communiceert. Bij purpose-marketing moet waarderealisatie voor de maatschappij en andere stakeholders net zoveel aandacht krijgen als waarderealisatie voor de afnemers. (Marketingfacts.nl)

Grote merken als Nike en bijvoorbeeld Ben & Jerry’s hebben middels event en activaties, maar ook campagnes gestoeld op emotie, raken en beleving al laten zien hoe purpose marketing over de hele wereld impact kan hebben. Wie die ontwikkeling durft te omhelzen en door te voeren in hun events, doet er goed aan de gouden regel voor purpose marketing te hanteren. Je kunt pas live impact maken met betekenisvolle marketing als jouw bedrijf of merk ook echt in zich heeft om bij te dragen aan een betere wereld. Je hebt het dus in eigen hand, maar het werkt pas als het aansluit op de kernwaarde van jouw merk of bedrijf.

Zoek dus eerste uit waar het bedrijf, merk of organisatie op basis van missie en visie voor staat en voer het dan door in jouw live communicatie en experience marketing. De consument in 2022 smacht ernaar en het zal jou geen windeieren leggen.

Echt veel, maar dan ook veel meer, sterker nog ALLES dat je aan kennis, tips, inzichten en visie nodig hebt voor jouw events binnen jouw marcom-mix, lees je in het EventBranche.nl Halfjaarboek. Moet je wel lid zijn:

>> #EventTrends2022: De klant is geen koning, maar wil zich wel zo voelen

© 2021 Eventbranche.nl is een uitgave van Proef Media bv.