De+festival+line%2Dup+van+EARTH+Water
Nieuws

De festival line-up van EARTH Water

Ook jij hebt de afgelopen jaren ongetwijfeld een keer je dorst gelest met EARTH Water. De handzame waterpakjes zijn sinds een aantal jaar een veelvoorkomende verschijning in de horeca en op festivals. Vanaf deze zomer kun je er helemaal niet meer omheen! Henk Witteveen van EARTH Concepts: ‘Het volledig branden van verpakkingen van EARTH Water zodat ze helemaal bij jouw merk passen was al aangeslagen bij hotels, maar sinds dit seizoen bieden we deze optie ook aan voor festivals!’

You never drink alone
Water is gewoon water, maar EARTH Water is toch nét even anders. Wat ze doen is heel simpel: ze verkopen zoveel mogelijk water – en inmiddels ook koffie en thee – en de winst doneren ze aan waterprojecten in gebieden waar dat het hardst nodig is. Zo zorgen ze ervoor dat andere mensen ook water hebben en drink jij water met een verhaal!

EARTH Water x jouw festivalbranding
Inmiddels is dat verhaal uitgebreid met de mogelijkheid om de verpakkingen van EARTH Water te branden en daarmee naadloos te laten aansluiten bij de vormgeving van jouw merk of festival. Henk: ‘Wij leveren een design aan met het EARTH logo en ons verhaal en verder mag de organisatie zelf de vormgeving doen. Eerder sloeg dit al aan bij verschillende hotels, maar sinds dit seizoen bieden we deze mogelijkheid ook aan voor festivals. En dat loopt goed, vooral onder de boutique festivals – festivals die erg bezig zijn met hun branding en direct de mogelijkheden zien van waterverpakkingen in stijl.’

Qua statiegeld lopen de verpakkingen mee in het standaard systeem, dus het pakje kan gewoon mee het publiek in en kan worden gerecycled zoals andere drinkverpakkingen. Henk: ‘Organisaties moeten een minimale hoeveelheid van 23.000 stuks drukken, maar kunnen die ook in 2 jaar opmaken. Wij houden dan de voorraad in beheer en vullen niet in een keer af. Je kunt daardoor ook zeggen: ‘Doe er maar 10.000 dit jaar en 13.000 volgende jaar.’’

Social succes
Het is logisch dat promotors de speciale verpakkingen interessant vinden omdat het hun merk activeert, maar ook bezoekers vinden het superleuk om zo’n speciaal EARTH Water pakje te krijgen. ‘Tijdens bijvoorbeeld The Crave Festival zagen we heel veel foto’s op de socials langskomen waarin mensen een foto met het customized pakje delen’, vertelt Henk. ‘Onder andere Audio Obscura, No Art, Sona en Boothstock hebben al hun eigen pakjes afgenomen. Met de meeste festivals hebben we leuke afspraken qua kaarten om de samenwerking te activeren, dus dat is ook heel leuk voor onze klanten.’

Festivals & EARTH Water = logische fit
Naast dat het tof is om herkenbare pakjes water te verspreiden, spreekt ook de boodschap van EARTH Water de organisaties aan. Henk: ‘Zo is het een win-win situatie. Een festival als PIV is zich ook aan het manifesteren in het buitenland, dus het is voor ons leuk om daar een samenwerking mee te hebben. Andere partijen geven weer mooie feesten op ADE, dus ook na het festivalseizoen loopt de samenwerking door.’ Natuurlijk gaat ook Henks ondernemersbloed als eigenaar van Boothstock en Kidstock Festival harder stromen van dergelijke mooie samenwerkingen. ‘Festivals en EARTH Water zijn, net als onze samenwerkingen met DJ’s en artiesten, bartenders en chef’s, een logische fit. Het zit simpelweg in ons DNA.’
En op het wensenlijstje? ‘We hebben nog wel wat festivals waarvan we vinden dat ze een samenwerking aan moeten gaan’, lacht Henk. ‘Maar dat komt vast goed!’

EARTH Water heeft, mede met de hulp van partners, al bijna een bedrag van 2 miljoen kunnen doneren, waarmee verschillende waterprojecten zijn gefinancierd.



Private label
Op veler verzoek is het nu ook mogelijk om EARTH Water Tetra Pak private label in kleine oplage te bestellen. De drankkartons met gepersonaliseerd design zijn al vanaf 96 stuks te bestellen. Henk: ‘Dat is natuurlijk interessant voor kleinere congressen en evenementen. Eén kant van de verpakking is dan blanco, zodat organisaties deze zelf kunnen bestickeren met eigen branding.’

De herkenbare en innovatieve kartonnen verpakking is een duurzame verpakking als je uitgaat van hernieuwbare grondstoffen. De private label (33CL & 50CL) bevat natuurlijk bronwater in een FSC gecertificeerde kartonnen fles met 100% plantaardige dop. In totaal bestaat deze verpakking voor 89% uit plantaardig materiaal. 

Foto’s: Rachel Ecclestone, Kirsten van Santen

© 2023 Eventbranche.nl is een uitgave van Proef Media bv.