Company+Radio+zorgt+voor+verbinding+in+de+tijd+van+hybride+werken
Nieuws

Company Radio zorgt voor verbinding in de tijd van hybride werken

Hoe hou je iedereen in deze tijd aangelijnd en betrokken? Wat als je een belangrijke boodschap hebt voor al je medewerkers? Een nieuwsbrief? Te saai. Een bedrijfsfeest? Te omvangrijk; kostbaar bovendien. Maar wat dacht je van je eigen radioshow, Company Radio?

Starlive.nl, gevestigd op het Mediapark in Hilversum heeft een even eenvoudig als briljant concept ontwikkeld. De eerste successen zijn geboekt en dat nieuws gaat inmiddels als een lopend vuurtje. Het uitgangspunt is simpel: je maakt een radioshow, helemaal toegespitst op het bedrijf. Gasten zijn medewerkers van het bedrijf. Maar even goed zijn dit bijvoorbeeld klanten of toeleveranciers.

Hybride

Hybride werken vraagt om een hybride event. 'Company Radio is voor veel middelgrote en grote bedrijven een uitkomst. Je draagt je boodschap uit naar een geselecteerd publiek. Via een speciale website kunnen uitsluitend genodigden de radioshow bijwonen. Met behulp van camera's wordt het zelfs kijkradio en kunnen medewerkers ook visueel meebeleven wat er in de studio gebeurt. En die studio is voor de gelegenheid natuurlijk ingericht in de ontvangsthal of kantine van de opdrachtgever', aldus Jan Eleveld van Starlive, geestelijk vader van Company Radio.

Talkradio

De inhoud van de programma's kan op tal van manieren worden ingevuld. 'Eigenlijk kun je het zo gek niet bedenken. We creëren speciale talkradio-programma’s met interviews, informatie over alles wat speelt binnen het bedrijf, updates over producten/afdelingen enzovoorts. Gesprekken en items wisselen we af met op het bedrijf afgestemde muziek – zoals verzoeknummers – en eigen jingles.'

Voorbereiding

Een goede voorbereiding is ook hier het halve werk. Eleveld: 'Alles is live. Dus een goed draaiboek is essentieel. De programma’s worden redactioneel in overleg met het bedrijf samengesteld. De presentatie is in handen van professionele, ervaren radio-dj’s. Natuurlijk is er veel ruimte voor interactie. Collega’s kunnen meepraten aan tafel, inbellen of chatten en reageren via berichten die op de speciale website te zien zijn. Het is daarnaast mogelijk om te kiezen voor ‘visual radio’, waarbij iedereen via camera’s kan zien wat er in de studio gebeurt.

Maatwerk

Het concept is jong maar beproefd. 'De reacties zijn louter positief. Dit idee zingt inmiddels rond en de ene uitzending leidt via enthousiaste verhalen weer tot een volgende opdracht. We hebben hier echt iets geraakt. Het concept Company Radio staat als een huis. Dat zorgt ervoor dat we flexibel zijn en heel ver kunnen gaan in het doorvoeren van maatwerk voor onze opdrachtgevers.'

Voor en na

Samen met de communicatie-afdeling worden de werknemers vooraf op de hoogte gebracht van dit hybride event. Mensen kunnen kiezen of ze op het moment van de uitzending naar de studio komen of ervoor kiezen om thuis te kijken en te luisteren. En de show is na afloop op te knippen in verschillende podcasts, zodat iedereen de gesprekken ook makkelijk kan terug luisteren. Het medium radio dat bij velen wellicht een nostalgisch gevoel oproept, krijgt in dit hybride tijdperk een geheel nieuwe toepassing.' Het concept van Company Radio past helemaal in deze tijd, waarin medewerkers niet meer steeds naar kantoor komen. 

 

© 2021 Eventbranche.nl is een uitgave van Proef Media bv.