Come over and hang out!
Wanneer we Marc Veldhuizen, Marketing Manager See Tickets Benelux, spreken is hij met zijn team druk bezig met de laatste voorbereidingen voor ADE 2024. Met klanten als Awakenings, evenementenlocatie Het Sieraad en nachtclub Club Raum in hun portefeuille, is het een drukte van jewelste om de logistiek voor al hun klanten op orde te krijgen. Tijdens ADE organiseert immers iedereen een evenement, clubnacht of andere bijeenkomsten die muziekprofessionals en -liefhebbers van over de hele wereld aantrekken.
Zakelijk samenwerken en bijeenkomen
Marc: ‘Onze Hangout is gericht op een zakelijk publiek, want je hebt dan alle belangrijke beslissingsnemers in de dance scene bijna een volle week op één plek. Dan wil je als organisatie goed vertegenwoordigd zijn. We zijn dan ook al maanden van tevoren bezig met de voorbereidingen voor onze ADE-evenementen, waarbij we elk jaar het inhoudelijke programma zo goed mogelijk af willen stemmen op de wensen van onze klanten. Maar we willen natuurlijk ook nieuwe aanloop aantrekken, dus werken we altijd samen met verschillende partners.
Let’s talk ticketing
Marketingcommunicatie, marketing consultancy, e-commerce, accreditatie, on-site payment; er zijn een hoop aanverwante onderwerpen rondom ticketing te bedenken, die voor festival- en nachtcluborganisatoren interessant zijn om dieper in te duiken. Voor deze editie wilde See Tickets zoveel mogelijk uit het brede spectrum laten zien, met partijen als Fanalist, Hide and Seek, AnyKrowd, om er maar een paar te noemen. Marc: ‘We werken ieder jaar samen met een grote hoeveelheid partners. Wij zijn een partij met een specialisme in ticketing en de e-commerce kant van kaartverkoop en daar zijn we enorm goed in. Maar we willen graag het hele spectrum laten zien, dus nodigen we verwante partijen uit, die weer specialist zijn in hun veld. De ticketingwereld is best complex en we willen tijdens ADE een goede inkijk geven in alle ontwikkelingen in de markt en tegelijk een stukje inspiratie bieden.’
Wat zijn de hot topics?
Op ADE donderdag laat See Tickets in hun Hangout verschillende sprekers aan het woord. Bezoekers raken onder andere geïnspireerd door keynote sprekers, die onderwerpen beslaan als ‘Hoe bereik je een jongere doelgroep?’, ‘Wat kun je met AI?’ en communitymanagement. Marc: ‘Om goed in het vizier te hebben welke onderwerpen leven onder onze klanten, hebben we in het voorjaar een survey uitgezet. Daar passen we het inhoudelijke programma op aan. Dit jaar kwam natuurlijk AI heel veel terug in de wensen. We zorgen altijd voor passende sprekers uit de industrie, met flink wat kennis en ervaring in huis. Onze Hangout is er voor iedereen, die op zoek is naar een betrouwbare ticketingoplossing en op dat vlak volledig ontzorgd wil worden of voor partijen die gewoon eens willen kennismaken. We laten de breedte van het servicespectrum zien en steunen daarbij ook graag nieuwe initiatieven, waarvan we denken dat ze waardevol kunnen zijn voor onze klanten - zoals dit jaar Innercrowd. Zij zijn bezig met een ambassador marketing platform, waarmee ze een nieuw systeem introduceren voor communitymanagement. Het is een interessante, nieuwe oplossing voor problematiek rondom versplintering in doelgroepen en de moeilijk te bereiken onderlaag van 18-24 jaar.
Cheers!
Om al het zakendoen heen wordt natuurlijk vooral ook veel gezellig gekletst en geborreld tijdens ADE. See Tickets deed dat op ADE-woensdag met een Taco’s en Corona’s-Borrel in samenwerking met AnyKrowd, op donderdag met een besloten cliëntenontbijt met hun grootste klanten, en op ADE-vrijdag met een open Hangout, zonder programma maar met de deuren wagenwijd open voor een koffietje en een goed gesprek. ‘Na vrijdag kan ik altijd weer rustig ademhalen’, zegt Marc lachend. ‘Dan gaan we met ons team lekker zelf genieten van ADE en alle stress van de week eraf dansen, voor we de week erna vrijwel meteen doorgaan met de voorbereidingen voor het jaar erop.’
Dit is een artikel uit onze Festivalspecial.