CASE%3A+Samsung+op+roadtrip+met+actiehelden
Cases

CASE: Samsung op roadtrip met actiehelden

Hoe vertel je op een catchy manier waartoe jouw nieuwe telefoon in staat is? De Samsung Galaxy Note 20 heeft een geweldige camera. Die wil je graag in actie zien. Met deze instructie op zak ging Cheil Germany aan de slag. Ze namen de opdracht 'in actie zien' erg letterlijk met verbluffende resultaten tot gevolg.

Voor de campagne 'Roadtrip #withGalaxy' nodigde Samsung de beste actie-atleten van Duitsland uit. Hen werd gevraagd te doen wat ze het beste kunnen: trucs doen en video's maken. En die clips maakten ze uiteraard met de nieuwe Samsung.

Het campagneconcept was even eenvoudig als authentiek:

Laat de twaalf geselecteerde atleten en makers gewoon doen waar ze goed in zijn: Tricks en videoclips maken. Alleen deze keer, consequent en exclusief #withGalaxy. Hiervoor werden alle crews uitgerust met de Samsung Galaxy Note 20 Ultra 5G en Galaxy wearables. Ze kregen ook specifieke instructies over de beste features en functies (bijvoorbeeld Super Slo-Mo of Night Mode) en gebruikten die om hun content te maken en te delen.
Op deze manier kon Samsung zonder veel woorden direct laten zien wat er op dit moment allemaal mogelijk is op het gebied van video- en fototechnologie met de juiste smartphone, altijd dicht bij de lifestyle van G en Z en Samsung's merkmantra van Do What You Can't.

In een week tijd werd flink wat content gemaakt van spectaculaire trucs. De content werd massaal bekeken door de doelgroep, Generatie Z. De content bereikte vier miljoen organische views, een bereik van 72 miljoen, een return on investment van 5:1 en er werd bijna 10.000 uur naar de gebrande video's gekeken. Een geweldig resultaat, waarmee Samsung en Cheil Germany in de prijzen vielen tijdens het BEA World Festival.

 

© 2021 Eventbranche.nl is een uitgave van Proef Media bv.