Case%3A+pastamerk+Barilla+gaat+viral+met+experience+voor+%C3%A9%C3%A9n+persoon
Nieuws

Case: pastamerk Barilla gaat viral met experience voor één persoon

Het inzetten van influencers en merk-ambassadeurs is in de wereld van marketing al zo oud als de weg naar Rome. Maar hoe je daar mee omgaat als merk, biedt nog altijd voldoende ruimte om je te onderscheiden, op te vallen viral te gaan. Pastamerk Biralla zette in op pure emotie en liet maar weer eens zien dat de beleving van 1 persoon verpakt in een belevenisvolle video voor een enorm bereik kan zorgen...

Wat er aan vooraf ging...

Tijdens de persconferentie van de US Open 2017 werd Roger Federer uitgedaagd door een fan en tennisser, bij zijn fans bekend als Zizou. Hij vroeg of Roger kon blijven spelen tot hij oud genoeg zou zijn om tegen hem te spelen als het zover was. Federer gaf hem zijn woord, en de video ging viral.

Vijf jaar later maakte Barilla de belofte van Federer waar en schonk Zizou "de beste dag van zijn leven", omdat ze hem lieten geloven dat hij naar Zürich reisde om te trainen, terwijl hij in feite op het punt stond zijn held op het veld te ontmoeten:

 

"Er was geen ruimte voor fouten, want het doel van de film was om een openhartig moment te laten zien tussen een topsporter en een opgewonden fan. Zizou wist niet dat hij Federer zou ontmoeten tot het speciale en oprechte moment zelf", aldus het team van Barilla.


Hoe past deze experience bij het merk Barilla?
"Op die speciale dag krijgen Federer en Zizou een band tijdens een vriendschappelijke wedstrijd en een welverdiend pastadiner van Barilla. Ze kletsen urenlang over hun ambities en passie voor tennis. Dit menselijke en eerlijke aspect van het delen van liefde voor sport en de waarden die daarbij horen, verbeelden Barilla's manier van zakendoen en het ontwikkelen van producten die zo geliefd zijn bij mensen over de hele wereld."

"Alles wat Roger Federer doet in zijn relatie met anderen komt heel natuurlijk en moeiteloos over en dat blijft iedereen verrassen die hij ontmoet. Deze video is weer een prachtig voorbeeld van wat "A sign of love" betekent voor Barilla. En we zijn zo blij en dankbaar voor Roger omdat hij het zo ongelooflijk goed heeft belichaamd", zegt Gianluca Di Tondo, CMO van Barilla.

© 2021 Eventbranche.nl is een uitgave van Proef Media bv.