CASE+%2D+Girlpower+YSL+verlegt+grenzen
Nieuws

CASE - Girlpower YSL verlegt grenzen

Als topmerk moet en wil je graag wat laten zien. Dan moet je uitpakken en - als het even kan tegenwoordig - een statement maken. Dat deed Yves Saint Laurent in China met de driedaagse Beauty Zone. Deze case kreeg zilver in de categorie B2C Events tijdens het Bea World Festival.

Hoe spreek je jonge, coole meiden in China aan? Bureau Auditoire pakte in opdracht van Yves Saint Laurent stevig uit met Beauty Zone, een driedaags event met muziek, dans, gaming en beroemdheden.

Alvorens tot het event te komen, werd eerst uitgebreid onderzoek gedaan. Daaruit bleek dat de wereld van meiden en jonge vrouwen niet meer zo tuttig en traditioneel was, als velen dachten. Ze willen niet meer altijd in de pas lopen en zijn inmiddels moedig en krachtig genoegt om te staan voor eigen schoonheidsidealen. Reden voor het bureau om flink wat empowerment in de campagne te stoppen. #Pushtheboundaries behoeft verder geen toevoeging meer.

Glans

Voor het driedaagse event werd een platform neergezet, waar tal van beroemdheden en influencers te zien waren. Hoogtepunt was een enorme live show met invloedrijke Chinese performers. 

De campagne trok meer dan 3500 media, influencers, beroemdheden en vips en behaalde meer dan 1,06 miljard media-impressies. De totale mediawaarde werd geschat op 26,3 miljoen dollar. Bureau en opdrachtgever kijken terug op een zeer geslaagde campagne, die nog meer glans kreeg na het behalen van het zilver. Volgens de internationale jury van het Bea World Festival was dit de op-een-na-beste B2C-campagne ter wereld in 2021.

© 2021 Eventbranche.nl is een uitgave van Proef Media bv.