Capital+C+en+Verwiel+%2D+the+creative+agency+smelten+samen+tot+%C3%A9%C3%A9n+bureau
Nieuws

Capital C en Verwiel - the creative agency smelten samen tot één bureau

Per 1 juli 2024 werken Charlotte Fontaine (Capital C) en Diederik Verwiel (Verwiel- the creative agency) samen vanuit dezelfde organisatie: een nieuw en krachtig eventbureau*. Deze samenwerking markeert een belangrijke stap voor beide eventprofessionals die al jaren actief zijn in de wereld van internationale live communicatie.

Charlotte Fontaine en Diederik Verwiel werken zo’n vijtiien jaar succesvol samen in diverse rollen binnen de eventindustrie. Deze productieve samenwerking heeft geleid tot de logische stap om hun krachten te bundelen en hun expertise en middelen te combineren. Het nieuwe bureau biedt klanten een breed scala aan diensten, variërend van creatieve concepten en communicatiestrategieën tot live en virtuele evenementen.

* De naam van het eventbureau, evenals de huisstijl, worden na deze zomer bekendgemaakt. Vanaf 1 juli opereren Charlotte Fontaine en Diederik Verwiel al wel gezamenlijk voor hun (inter)nationale klanten vanuit de bestaande entiteit Verwiel – the creative agency BV 

Voordelen van de samenvoeging
De samenwerking brengt aanzienlijke voordelen met zich mee op verschillende facetten. Zowel in het belang van de oprichters als in het belang van werknemers, klanten en relaties.

Ervaring en strategisch inzicht
De gecombineerde kennis en ervaring binnen de organisatie zorgen voor strategische voordelen en efficiënte processen

Kortere Communicatielijnen
Efficiëntere communicatie en processen resulteren in snellere en effectievere dienstverlening

Uitgebreid Netwerk
Beide oprichters brengen een uitgebreid netwerk van freelancers, creatieven en leveranciers mee. Ook gaan de vaste werknemers van Verwiel – the creative agency, over naar het nieuwe bureau. Dit komt de algehele capaciteit en flexibiliteit van het nieuwe bureau ten goede

Klanten en reputatie
Het nieuwe bureau bouwt voort op de sterke reputaties van Capital C en Verwiel- the creative agency, wat het vertrouwen van bestaande klanten zal versterken en nieuwe klanten zal aantrekken.

Verwiel- the creative agency staat bekend om zijn werk in binnen- en buitenland voor onder meer Philips, ASML, Mastercard, Volvo en Oracle. En Capital C bedient eveneens grote namen zoals Nike Europe, Adyen, Albert Heijn en IT4Kids. Veel van de producties voor deze klanten zijn al door beide eventprofessionals gerealiseerd, zowel voor als achter de schermen.

Oprichtersprofielen
Diederik Verwiel heeft meer dan 36 jaar ervaring in de eventindustrie. Hij begon zijn carrière bij de Arjan van Dijk Groep en vervulde diverse leidende posities, waaronder Creative Director bij De Otter & De Vries. In 2001 richtte hij samen met een compagnon Bruggen Verwiel Eventmarketing op en in 2017 startte hij Verwiel- the creative agency, waar hij wederom internationaal opereerde.

Charlotte Fontaine is sinds 2016 Creative Director en Event Strateeg bij Capital C. Met haar achtergrond in kunst en economie, combineert zij creatie en commercie om impactvolle zakelijke evenementen te realiseren. Charlotte heeft gewerkt voor merken als Nike en Albert Heijn en begon haar carrière bij De Otter creators om na een aantal jaar de eerste keer samen te werken met Diederik Verwiel als senior projectmanager bij Bruggen Verwiel Eventmarketing.

Fotografie: Shoot&Write, Martine de Jongh

Toekomstperspectief

Charlotte en Diederik hebben sinds 2010 succesvol samengewerkt en vullen elkaar perfect aan. Hun gezamenlijke visie en passie voor het vak hebben geleid tot de oprichting van dit nieuwe eventbureau waarvan de naam en huisstijl in het najaar bekend worden gemaakt. Het bureau belooft een toonaangevende speler te worden in de wereld van live communicatie, met een geweldige combinatie van creativiteit, strategisch inzicht en operationele topprestaties in Nederland en ver daarbuiten.

© 2023 Eventbranche.nl is een uitgave van Proef Media bv.