Boozed+%7C+experience+creators+over+trends+in+eventstyling
Nieuws

Boozed | experience creators over trends in eventstyling

Boozed | experience creators is dé expert op het gebied van het creëren van onvergetelijke ervaringen in de fysieke ruimte. Het Delftse bedrijf is niet alleen betrokken bij de vormgeving van evenementen zoals beurzen, congressen, bedrijfsevenementen en gewoon hele vette feesten, maar ook bij het ontwerpen en realiseren van permanente maatwerk, experience ruimtes of zelfs complete kantoren.

Vormgeving is sterk onderhevig aan trends en wij spraken met Melissa de Boer, brand & content manager bij Boozed, over twee trends die het bedrijf ziet in de interieur- en evenementenwereld en hoe zij hierop inspelen.

Eenvoud

Minimalisme is een duidelijke trend in interieur en dus ook in eventstyling, waarbij organische vormen en zachte natuurlijke kleuren centraal staan. Deze trend met Scandinavische of Japanse invloeden, is vaak te zien bij maatwerkitems, maar ook steeds meer tijdens evenementen. Zo heeft Boozed bijvoorbeeld een prachtige op maat gemaakte trolley ontworpen met organische vormen voor De Kuyper.

Voor ROKU gin hebben ze meerdere activaties vormgegeven, waarbij eenvoud zorgt voor de schoonheid en rust die bij de gin past. Het verhuurassortiment van Boozed breidt continu uit en dus ook met materialen in deze stijl. Onder de noemer Shape of Nature zijn er verschillende sfeervolle items te vinden, waaronder de compleet nieuwe bar collectie.

Glitterbollen en spiegels

Boozed merkt ook een tegenovergestelde trend op: het maximalisme. Maximalisme omvat het gebruik van unieke vormen, expressieve kleuren en materialen die uitnodigen tot aanraking. Deze trend wordt steeds populairder bij brand experiences en Boozed heeft onder andere evenementen gestyled voor Samsung met deze maximalistische touch. Hier zie je daar meer van op Instagram. Denk hierbij aan glitterbollen, overdadig gebruik van bloemen, extra diepte en verrassing door spiegels en toepassing van neon.

Ook Red Bull houdt van de over-the-top benadering. Bij de lancering van hun nieuwe limited edition gebruikten ze bijvoorbeeld fel oranje in combinatie met metallic en voegden ze items toe zoals discobollen maar ook aaibare sokkels, wanden en plantenbakken met fluffy oranje bekleding.

Doe-gedeelte

Volgens Melissa draait alles om het ervaren van evenementen, oftewel de experience. Het evenement moet een complete ervaring zijn die alle zintuigen prikkelt. Daarom bestaan evenementen vaak uit een actief gedeelte, waar bezoekers zelf iets moeten doen of kunnen personaliseren. Dit hands-on gedeelte verhoogt de betrokkenheid van bezoekers. Het actieve deel kan worden aangevuld met educatie en uitleg, en natuurlijk moet er ook iets te proeven zijn. De samensmelting van al deze elementen leidt tot wat je ook een hybride evenement kunt noemen.

Boozed is van mening dat een hybride evenement niet alleen een combinatie is van live en online evenementen maar juist de interactie met de bezoeker. Een voorbeeld van deze hybride vorm is hun werk voor PostNL, waar bezoekers op de Webwinkel Vakdagen op een speelse manier zelf de sportiefste PostNL-bezorger konden zijn of mooie prijzen konden winnen vanuit de pakkettenkluis. (zie foto)

Uitpuilende agenda

Boozed groeit maar door. Het bedrijf telt momenteel bijna 50 medewerkers op de vestiging in Delft, dit nog naast de ruim 60 medewerkers die door heel Nederland en daarbuiten de realisatie verzorgen van al die mooie experiences. Steeds meer opdrachtgevers weten de aanpak en de creativiteit van Boozed te waarderen. De uitpuilende agenda kun je - overigens zeker niet alleen bij Boozed - al lang geen trend meer noemen. "Na de corona hadden we een inhaalslag te maken. Maar nog altijd is de behoefte aan events onverminderd groot. Opvallend is wel dat bepaalde weken er ver bovenuit springen. Iedereen lijkt dan wel op hetzelfde moment iets te willen organiseren, terwijl een week ervoor of erna er nog wel ruimte is. Helaas moet je dan nee verkopen, omdat al het materiaal al verhuurd is of er geen menskracht meer beschikbaar is." Terug naar het oude normaal of misschien zelfs wel het wat afkoelen van de markt door de dreigende recessie? Daar zien ze bij Boozed gelukkig nog helemaal niks van.

Onderschrift foto: Bij de introductie van de Limited Edition van Red Bull ging het over-de-top. Naast discobollen en spiegels werd veel gebruik gemaakt van fel oranje. (foto: Tom Doms)

 

 

© 2023 Eventbranche.nl is een uitgave van Proef Media bv.