Alleen+gedegen+ROI+is+een+garantie+op+marketingbudget
Nieuws

Alleen gedegen ROI is een garantie op marketingbudget

Negen van de tien marketeers is er van overtuigd dat het verbeteren van het blootleggen van de Return on Investment aan de CFO de sleutel is tot het veiligstellen van toekomstige marketingbudgetten. In die strijd moet ook het live- en eventmarketing budget mee. Dat is één van de conclusies uit een onderzoek van LinkedIn onder ruim 1700 B2B marketeers.

Marketeers binnen bedrijven en merken staan voor een zware taak, concludeert het onderzoek. "Het wordt steeds moeilijker voor hen om de impact van hun campagnes op de omzet aan te tonen, gezien de lange, groepsgebaseerde aard van de B2B aankoopcyclus. Hoewel 78% van de marketingleiders gelooft dat het handhaven of verhogen van de uitgaven het herstel van hun bedrijf zal versnellen in deze economisch onzekere tijden, zal het een strijd worden om hun budget te rechtvaardigen als ze hun inspanningen niet kunnen koppelen aan resultaten."

LinkedIn deed in samenwerking met YouGov onderzoek onder C-level leiders en senior B2B marketeers van over de hele wereld en kwam tot de volgende conclusie:

  • Meer dan driekwart (78%) gelooft dat bedrijven die hun marketinguitgaven op peil houden of verhogen tijdens perioden van onzekerheid, sneller herstellen.
     
  • De meerderheid (90%) van de marketeers zegt dat het verbeteren van het inzicht van CFO's in ROI de sleutel is tot het ondersteunen van toekomstige budgetten
     
  • De meerderheid (77%) van de CMO's wereldwijd voelt zich onder druk gezet om een grotere kortetermijn ROI op hun marketingcampagnes aan te tonen
     
  • Om top of mind te blijven, willen B2B marketeers zich blijven richten op het opbouwen van merken, met meer dan twee derde (67%) die van plan is om de uitgaven op dit gebied de komende zes maanden te handhaven of te verhogen
     

>> Return on Investment van eventmarketing

© 2023 Eventbranche.nl is een uitgave van Proef Media bv.