Albert+Heijn+organiseert+Beter+Eten+Festival%3A++leuk%2C+lekker+en+informatief
Nieuws

Albert Heijn organiseert Beter Eten Festival: leuk, lekker en informatief

Albert Heijn wil beter eten bereikbaar maken. Voor iedereen. Om deze missie tot leven te brengen bedachten ze het Beter eten Festival en vroegen XSAGA om deze droom te realiseren. Het resultaat drie dagen lang kwam de beter eten missie van Albert Heijn tot leven in de Expo Haarlemmermeer.

Gedurende drie aansluitende dagen vonden vele duizenden mensen hun weg naar de EXPO Haarlemmermeer die de gewenste hightech uitstraling had voor dit festival. "Het festival moet leuk, lekker én informatief zijn", spreekt Bob Veerman van XSAGA.

(foto: Jorrit Lousberg, XSAGA)

Eén verhaal in drie domeinen
‘Wij verdeelden de festivalvloer in drie domeinen. Beter eten is beter leven. Eten verbindt en Beter eten is de wereld beter achterlaten’, geheel in lijn met de strategie van Albert Heijn. Wij voegden de kleuren rood, oranje en groen toe en zo voelde het festival als een stoplicht waarin je eerst met jezelf wordt geconfronteerd, dan met de ander en met de sociale en betekenis van samen eten en tenslotte wordt geconfronteerd met de wereld. De dagelijkse productie van ons voedsel trekt een onevenredig wissel op de aarde en het is goed dat wij ons bewustzijn van de alternatieven en enthousiast raken van producten die die geen food print achterlaten.


Foto: Floris Heuer

Gezonde, sociale en duurzame samenleving
De CEO van Albert Heijn Marit van Egmond zei het al bij de aftrap van haar festival toen ze naast 250 stakeholders ook 3000 van haar collega’s uitnodigden om samen met haar op weg te gaan naar een gezonde, sociale en duurzame samenleving. Een samenleving waarin Albert Heijn er wil zijn voor iedereen. Voor de mensen die zich zorgen maken over het einde van de wereld maar ook voor de mensen die zich zorgen maken over het einde van de maand. Met deze uitspraak toont Van Egmond haar grote betrokkenheid bij de samenleving en bij de huishoudens die horen bij tot de 6 miljoen borden die AH dagelijks van voedsel voorziet.


Foto: Jorrit Lousberg

Leuk, lekker en informatief

En zo kwam het dat XSAGA een betekenisvol evenement produceerde waarin veel te proeven en te beleven viel. Daarnaast presenteerde men een indrukwekkende line up met meer dan 50 inspirerende talks over het eten van vandaag en morgen. Met bijdragen van Hugo Kennis tot Hanna Verboom, van Erik Scherder tot Eric Corton. Van Joris Bijdendijk tot Adjiedj Bakas. Van Typhoon tot Mark Tuitert. Voor wie niet is geweest, heeft veel leuks en lekkers gemist.

© 2021 Eventbranche.nl is een uitgave van Proef Media bv.