A State of Trance werkt samen met Boest voor ticketverkoop Rotterdam Ahoy
Het grootste trance- en progressive festival van Nederland, A State of Trance, keert op 21 en 22 februari 2025 terug naar Rotterdam Ahoy voor een tweedaagse editie die opnieuw duizenden bezoekers van over de hele wereld zal trekken. Om de ticketverkoop te stimuleren en het festival bij de juiste doelgroep onder de aandacht te brengen, is A State of Trance een samenwerking aangegaan met Boest, specialist in event marketing.
Boest zal de volledige marketingcampagne voor de ticketverkoop uit handen nemen. Met een uitgebreide multichannel advertising strategie richt Boest zich op het bereiken van de juiste doelgroep via platforms zoals Instagram, Facebook, TikTok, YouTube en Google.
Boest is onder andere verantwoordelijk voor de online marketing van concepten als Mysteryland, Verknipt en Defqon.1. Zij hebben er alle vertrouwen in dat zij met hun gerichte aanpak de ticketverkoop voor A State of Trance succesvol kunnen stimuleren. 'We werken inmiddels al bijna een jaar samen met de organisator van het festival, Insomniac Europe, voor AMF en zijn dan ook blij dat we het vertrouwen hebben gekregen om ook de online marketing uit handen te nemen voor A State of Trance', aldus Etienne Looije, operationeel directeur bij Boest.
Trance-spektakel
A State of Trance is zoals gezegd het grootste trance- en progressive muziekfestival van Nederland, opgericht door de Nederlandse DJ en muziekproducent Armin van Buuren. Wat begon als een radioshow in 2001, waarin de nieuwste trance-muziek werd gepresenteerd, is uitgegroeid tot een van de grootste evenementen binnen de elektronische dansmuziek. A State of Trance heeft wereldwijd fans en organiseert evenementen in diverse landen, waarbij de edities in Nederland, zoals die in Rotterdam Ahoy, tot de grootste en meest prestigieuze behoren. ‘We zijn enorm trots dat we mogen werken voor zo'n iconisch concept als A State of Trance. Een concept met zowel nationaal als internationaal aanzien’, vertelt Looije.
Lennard Schrijvers, Marketing Manager bij Insomniac Europe, benadrukt de flexibiliteit van Boest in de samenwerking: ‘De evenementenbranche is een unieke sector waarin vaak op het laatste moment beslissingen worden genomen die de strategie volledig kunnen veranderen. Dit is ook bij onze merken het geval. Wat zo fijn is aan de samenwerking met Boest, is dat dit nooit een probleem oplevert; ze staan altijd klaar om aanpassingen door te voeren en mee te denken over de nieuwe strategie. Zo sluit onze advertentiecampagne altijd naadloos aan bij wat er op dat moment rond het merk gebeurt.’