78%25+van+de+merken+voorspelt+groeiend+experience+marketing+budget
Nieuws

78% van de merken voorspelt groeiend experience marketing budget

EVENEMENTEN ONDERZOEK - Een interessant onderzoek onder Ierse marketeers van merken en hun bureaus. RAW Marketing, AdWorld en Irish Marketing Journal deden samen onderzoek naar 'experiental marketing'. Van de merken in Ierland voorspelt 78 procent in de toekomst toenemende experience marketing budgetten. Slechts 1/3 denkt dat de terugkeer van experience marketing in 2021 weer op volle gang zal zijn.

Op de website van AdWorld wordt een heldere conclusie uit het onderzoek getrokken: Research Shows Investment in Experiential Marketing Set to Increase. Een aantal interessante uitkomsten op een rij:

Uit het onderzoek kwamen de 3 meest genoemde definities van Experiental Marketing volgens de merken van Ierland:

  • Experiental marketing is een strategie met real-life belevenissen waardoor er een sterkere klant-engagement met het merk ontstaat
     
  • Experiental marketing is een manier om consumenten van passieve 'toeschouwers' te veranderen in actieve deelnemers, betrokken bij activiteiten die ingezet worden om merken of bedrijven te promoten
     
  • Experiental marketing is een strategie met brand experiences waardoor consumenten nog meer verbonden raken met een merk

 

De top 3 waardoor merken het budget voor experiental marketing intern verantwoorden:

1. Engagement met de doelgroep

2. Return on Investment

3. Gedragsverandering

Ook het gebruik van content uit het live moment werd genoemd door de brandmarketeers.

 

Wat verwachten de merken van het budget voor experiental marketing in de toekomst:

  • 78 procent voorspelt een groei
  • 22 procent voorspelt een krimp


Wat verwachten merken en bureaus als het gaat om de terugkeer van Experiental Marketing:

 

>> Bekijk het volledige onderzoek: Research Shows Investment in Experiential Marketing Set to Increase

© 2021 Eventbranche.nl is een uitgave van Proef Media bv.