100 jaar Tata Steel wint Gouden Giraffe Award Relatie Events
GOUDEN GIRAFFE EVENT AWARDS - 25000 bezoekers, van diverse doelgroepen lieten na afloop van de 16 eventdagen weten zich door het event onderdeel te voelen van de community van het bedrijf… EN DE WINNAAR IS:
Casenaam: 100 jaar Tata Steel
Opdrachtgever: Tata Steel
Inzender: IDTV
Locatie: Tata Steel terrein
Aantal personen: 25.000 gasten
Doelgroep: Medewerkers, Klanten, Politiek, Leveranciers, Regio/ omwonenden, Talent/ arbeidsmarkt, Oud-medewerkers
Budget: tussen 3.000.000 – 4.000.000 miljoen euro
Hoofddoelstelling:
De langdurige relatie met klanten, partners en de regio versterken en het vieren van het 100-jarig bestaan van ‘Hoogovens’ (nu TSN) op een passende, positieve en duurzame wijze.
Concept:
Tata Steel realiseert zich dat iedereen uit haar netwerk heeft bijgedragen aan het succes van de afgelopen 100 jaar. En dat die gemeenschap misschien nog wel belangrijker is om de grote uitdagingen van nu aan te gaan. Voor de transformatie naar klimaatneutraal staal maken is iedereen nodig. Daarom is het 100 jarig bestaan ingezet om die gemeenschap te bevestigen en te versterken. We bedachten een concept waarmee we al die verschillende doelgroepen betrokken bij het feest en inspireerden met elkaars verhalen. We bouwden ‘De Wereld van Staal’, een tijdelijk festival op het terrein van Tata Steel. Daar ontvingen we in 16 eventdagen 25.000 bezoekers; medewerkers, klanten, buren, scholieren, leveranciers, politiek, gepensioneerden en de koning. We raakten iedereen in het hart met een indrukwekkende voorstelling en we betrokken ze bij de oplossingen voor de toekomst. Daarmee legden we een stevige basis voor de komende 100 jaar.
Effect:
Klanten voelden zich onderdeel van de ‘community’; dit is vaak genoemd in feedback. Daarnaast wordt de totale mediawaarde geschat op 1,7 miljoen waaronder: 16 keer op de radio, 6 keer op landelijk televisie, 252 krantenartikelen, 178 online artikelen, 217 social media posts, 1418% meer reacties op facebookberichten, 797 volgers op instagram, groei van 249%, 11.320 reacties op LinkedIn berichten