Winnaar+Gouden+Giraffe+Interne+events+%28online%29%3A+Eurekaweek+2020
Cases

Winnaar Gouden Giraffe Interne events (online): Eurekaweek 2020

GOUDEN GIRAFFE EVENT AWARDS - Een verrassende winnaar in de categorie Interne Events online. Eurekaweek 2020 van opdrachtgever Erasmus Universiteit Rotterdam samen met hun bureau BEE-Agency, liet voormalige Giraffe-winnaars Obsession (Siemens) en Dept achter zich.

Op donderdag 20 mei, de laatste dag van de Gouden Giraffe WINNAARS 3-daagse, worden nog eens 5 Gouden Giraffe Event Awards uitgereikt, dat is allemaal live te volgen via EventBranche Facebook

Eurekaweek 2020
Opdrachtgever: Erasmus Universiteit Rotterdam - CvB
Categorie: Interne Events & Teambuilding
Bureau: BEE-Agency
Fysiek of online event: Online
Jaar: 2020

Korte omschrijving:

De Eurekaweek is dé introductieweek van de Erasmus Universiteit Rotterdam. Het evenement is bedoeld om iedereen die het komende jaar een studie begint een goede start en een warm welkom te bieden. Je maakt nieuwe vrienden en leert de universiteit, de stad en het studentenleven kennen. Daarmee speelt de Eurekaweek een belangrijke rol in een van de grootste schakelmomenten in het leven van veel jonge mensen. Het is zelfs zo dat de deelnemers meer kans hebben hun studie zonder vertraging te halen. 

Hoofddoelstelling:

Voor een succesvolle studietijd is het van groot belang dat studenten zich verbonden voelen met hun nieuwe universiteit, hun nieuwe stad en met andere eerstejaars. De Eurekaweek moet ervoor zorgen dat nieuwe studenten zich welkom en veilig voelen, hun weg vinden en een goede start maken in deze nieuwe fase van hun leven. De Eurekaweek wordt altijd georganiseerd door het Eurekaweek bestuur met ouderejaars studenten.

In het coronajaar 2020 was een ‘normale’ introductieweek niet mogelijk. Maar de noodzaak van een goede introductie was voor nieuwe studenten groot, misschien zelfs wel groter dan normaal. Een nieuw concept moest zorgen voor verbinding, plezier en kennisoverdracht op een veilige manier.

Kortom:

De Eurekaweek draait om het leren kennen van:

• De stad Rotterdam

• Het studentenleven (en elkaar)

• De Universiteit (en je studie)

En bestaat uit de volgende onderdelen:

• Informatie & wegwijs worden

• Mensen leren kennen, je thuis voelen

• Ervaring, avontuur, feest

Maar dan veilig en binnen alle coronaregels. 

Effect & Impact:

We hebben informatie gedeeld, verbinding gecreëerd, toch een Eurekaweek gemaakt. Veilig en zonder besmettingen!

https://www.rijnmond.nl/nieuws/198303/Aanmeldingen-Rotterdamse-studentenvereniginge n-gaan-door-het-dak-in-coronajaar

https://www.erasmusmagazine.nl/2020/08/21/gidsen-kijken-terug-op-de-eurekaweek-watwe-normaal-in-een-week-doen-doen-we-nu-in-een-dag/

Joop Matthijsse - Erasmus Universiteit Rotterdam:
Zonder de creativiteit, het netwerk en de professionaliteit van BEE-Agency en haar partners zou het de Erasmus Universiteit op zo’n korte termijn niet gelukt zijn in de voortdurende veranderende Corona-context een programma en platform voor de nieuwe studenten te ontwikkelen. Wij zijn als universiteit dan ook blij en trots dat het ons hierdoor gelukt is ruim 4.000 nieuwe studenten deel te laten nemen aan een meerdaags programma bestaande uit online activiteiten maar ook een offline dag. Daarmee hebben wij ons weten te onderscheiden, was de gemeente Rotterdam vol lof over het verloop van de introductieweek en hebben zich geen besmettingsuitbraken voorgedaan. De deelnemers hebben naar eigen zeggen de stad, het studentenleven en de universiteit daadwerkelijk beter leren kennen (scores van 56-76%). De samenwerking met BEE is vanaf het allereerste begin tot aan het eind uitermate prettig en goed verlopen; zij hebben snel de juiste toon en vorm gevonden om met het Eurekaweek bestuur naar concrete resultaten toe te werken ook al veranderde de randvoorwaarden door maatregelen vanuit de Veiligheidsregio regelmatig. 

© 2021 Eventbranche.nl is een uitgave van Proef Media bv.