Van+jubileum+evenement+naar+jubileum+campagne
Cases

Van jubileum evenement naar jubileum campagne

Relatiemarketing evenementen zijn er in vormen en maten. Het meest voor de hand liggende voorbeeld is wellicht het jubileum. Immers, ieder bedrijf, merk of organisatie viert op gezette tijden haar jubileum. Daarbij is het jubileum evenement een goed moment relaties te binden en de band te versterken. Maar wat als het jubileum event geen moment is, niets eens een eventtraject, maar een complete campagne?

Voor dat laatste koos Conclusion bij het 25-jarig jubileum evenement van de organisatie waar 26 bedrijven bij aangesloten zijn en die zich begeeft op het snijvlak van business transformatie en IT services. Aan de hand van de relatiemarketing-experts van D&B Eventmarketing werd een complete jubileumcampagne uitgezet.

"Sommige ondernemingen zijn al sinds de oprichting lid van Conclusion, andere pas een aantal jaar. Conclusion beschermt en bevordert de diversiteit van de aangesloten bedrijven, want precies daarmee maken ze al een kwart eeuw het verschil. Om hun slogan ‘business done differently’ nog meer te doorleven, relaties te overtuigen van deze aanpak en het ecosysteem te verbinden, staat het jubileumjaar in het teken van het beter leren kennen van de bedrijven en collega’s. D&B Eventmarketing ontwikkelde een jubileumcampagne met twee events om dit doel te realiseren."

"In een huis met 26 verschillende bewoners is een gemeenschappelijke woonkamer van groot belang. Daar kun je verbinden, elkaar leren kennen en ideeën of connecties uitwisselen", was de basis onder de jubileumcampagne. "Waardevol, want hoe beter je weet wat je in huis hebt, hoe krachtiger je verhaal naar de buitenwereld is. Daarom ontwikkelden we voor het jubileum het concept ‘Discover our Difference’ en creëerden we twee evenementen: een jubileumeditie van ConclusiON voor de relaties en een kleurrijk personeelsfeest Colours of Conclusion", aldus de relatie event experts binnen D&B Eventmarketing. 

Onder de subtitel ‘Re-thinking your Future’ gingen relaties van Conclusion tijdens het relatie-event op ontdekkingstocht door de jungle van de digitale wereld, zodat ze door de bomen het bos weer zouden zien. Via doelgroepspecifieke routes, zogenoemde tracks, leerden de gasten op Vliegbasis Soesterberg van topmerken als WWF en KLM hoe je kwaliteit én continuïteit waarborgt en hoe je zowel een onderscheidende als duurzame koers uitzet. De vergelijking tussen de Conclusion-community en een ecosysteem in de natuur was een mooie eye-opener; de enige manier om de mindset te veranderen en met veranderingen om te kunnen gaan. Het relatie-event werd beoordeeld met een 8,4 en leverde waardevolle leads op. Later dit jaar vindt het personeelsevent ‘Colors of Conclusion’ plaats in Sugar City. Daar kunnen collega's elkaar beter leren kennen en moedigen we hen aan om in alle verschillen overeenkomsten te ontdekken.

Van jubileum event naar campagne
Naast de door D&B Eventmarketing geproduceerde evenementen, organiseert Conclusion zelf ook nog een aantal bijeenkomsten en activiteiten. Zo kunnen medewerkers cursussen volgen bij The School of Life, vond in juni Conclusion On Stage plaats, is er een Vuelta-editie van de Tour de Conclusion en kunnen medewerkers elke maand op de borrel bij een ander Conclusion-bedrijf. Deze events en zelfs de arbeidscommunicatie zijn in lijn met de communicatieboodschap en het -advies dat D&B Eventmarketing heeft gegeven, waardoor een heel jaar lang een krachtige boodschap wordt uitgedragen via verschillende kanalen. Tijdens de kick-off in februari is een 0-meting gedaan en aan het eind van het jaar wordt met een 1-meting het succes van de campagne bepaald. Met tussentijdse evaluaties zorgen we dat de optimale koers wordt gevaren.

Wil jij ook weten hoe je jouw relaties kunt versterken door middel van een eventcampagne?

>> Download dan de Pink Paper over Relatiemarketing en events

© 2021 Eventbranche.nl is een uitgave van Proef Media bv.